یکشنبه 7 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع: تقويت ارتش لبنان از سياست‌هاي راهبردي ايران است، ایسنا

در نخستين دور از مذاكرات وزراي دفاع جمهوري اسلامي ايران و جمهوري لبنان، طرفين بر گسترش و تقويت روابط دوستانه دو كشور به ويژه در حوزه‌ دفاعي و روند همبستگي ملي در لبنان بعنوان عنصري تعيين‌كننده در تحكيم ثبات، امنيت و همگرايي سازنده در خاورميانه براي مقابله با چالش‌هاي پيش‌رو تأكيد كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين دور از مذاكرات، سردار وحيدي وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اشتراكات و پيوستگي‌هاي فرهنگي، تاريخي و مذهبي فراوان ميان دو كشور، گفت: لبنان از نظر ما مظهر مقاومت، ايستادگي و صبوري است، كشوري متمدن و تاريخي كه بر پايه همزيستي مسالمت‌آميز ميان اديان استوار است.

وحيدي با بيان اين‌كه سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران مبتني بر تعميق همگرايي، ارتقاي امنيت و ثبات در منطقه و مقابله با هرگونه فتنه جويي و تجاوز به حقوق ملت‌ها است، گفت: ثبات و پاسداري از امنيت لبنان را بخش مهمي از ثبات در منطقه مي‌دانيم.

وي با تأكيد بر لزوم حمايت همه‌جانبه از لبنان در برابر تهديدات خارجي و تهديداتي كه از ناحيه تروريست‌ها متوجه لبنان است، اظهارداشت: امروز مقاومت در لبنان اختصاص به يك گروه و مذهب خاص ندارد و ارتش و مقاومت دو بال پرواز بلند لبنان به سوي توسعه، پيشرفت و ثبات است.

وزير دفاع با اشاره به فشارهاي آمريكا و برخي عوامل آن در منطقه براي ايجاد و گسترش بحران در سوريه، گفت: آمريكا پس از حذف چند مهره خود در منطقه تلاش مي كند، با حذف سوريه جبهه مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي را تضعيف كند.

وحيدي، سفر وزير دفاع لبنان را فرصت بسيار مناسبي براي گسترش و توسعه روابط دفاعي دو كشور دانست و تصريح كرد: تقويت ارتش لبنان از سياست‌هاي راهبردي جمهوري اسلامي ايران بشمار مي‌رود و لبنان بايستي داراي يك ارتش قوي براي دفاع از منافع خود در منطقه باشد.

فائز غصن وزير دفاع لبنان نيز در اين دور از مذاكرات با ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران و تقدير از مواضع كشورمان نسبت به مقاومت و ارتش لبنان گفت: هم اكنون هماهنگي كاملي ميان ارتش و مقاومت لبنان درخصوص مسائل پيراموني وجود دارد. به همين جهت شعار ارتش، ملت و مقاومت در كنار يكديگر تثبيت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير دفاع لبنان با تشكر از مواضع جمهوري اسلامي ايران در جنگ 33 روزه تصريح كرد: جنگ 33 روزه به ما آموخت تا هرچه بيشتر پايدار و مقاوم باشيم.

وي با ابراز تأسف‌ از اقدامات بعمل‌آمده عليه سوريه اظهار داشت: فشارهايي كه عليه سوريه اعمال مي‌شود، نتيجه عدم سازش با رژيم صهيونيستي است.

وي با بيان اين‌كه ايران و لبنان همواره حامي و پشتيبان يكديگر بوده‌اند، اظهاراميدواري كرد: تعاملات و همكاري ميان دو كشور افزايش يابد.

وزير دفاع لبنان گفت: درصورت هرگونه حماقتي از سوي رژيم صهيونيستي در حمله به لبنان با ارتشي توانمند و يكپارچه و مقاومتي قدرتمند روبرو و شكست ديگري را متحمل خواهد شد.

قبل از انجام شروع مذاكرات، مراسم استقبال رسمي از وزير دفاع جمهوري لبنان از سوي وزير دفاع كشورمان برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016