دوشنبه 8 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: جهش قيمت‌ها و گرانی موجود نتيجه اجرای غير صحيح قانون هدفمندی يارانه‌ها بوده است، خبرآنلاين

احزاب و شخصيت‌ها - رئيس مجلس با بيان اينکه نقدينگی سرگردان در جامعه در صورت هدايت نشدن صحيح موجب گسترش واسطه گری می‌شود گفت: نتيجه اين امر، توسعه نيافتن صنعت و کشاورزی است.


علی لاريجانی يکشنبه شب در حسينيه سيدان قم در جمع گروهی از طلاب استان‌های مازندران، گيلان، گلستان و اردبيل با اشاره به نقاط قوت و ضعف مجلس هشتم اظهار کرد: نخستين ويژگی اين دوره، تبعيت بالای نمايندگان مجلس از مقام ولايت است که شاخص‌ترين آن در زمان انتخابات رياست جمهوری رخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی مديريت صحيح مسائل کشور را دومين ويژگی مجلس هشتم برشمرد و افزود: نمايندگان اين دوره با عقلانيت و متانت خاصی با مشکلات روبه‌رو شده‌اند و با رصد دقيق مسائل سياسی، اجتماعی و فرهنگی، به اين گفته رهبری که مجلس ريل گذار توسعه کشور بايد باشد، عمل می‌کنند. مجلس توفيقات زيادی در اداره امور داشته است و اين امر نتيجه وجود افراد متخصص و مجرب در کميسيون‌هاست، اما برخی کميسيون‌ها نيز عملکرد ضعيفی داشته‌اند.

گزيده سخنان وی را به نقل از فارس بخوانيد:

· قوانين مصوب مجلس هشتم بسيار راهگشا بوده ‌است. برخی از اين موارد به درستی اجرا نشدند که نمونه آن قانون هدفمندی يارانه‌هاست و اين در حالی است که نمايندگان خواستار اجرای آن با شيب ملايمی بودند.

· جهش قيمت‌ها و گرانی موجود نتيجه اجرای غير صحيح قانون هدفمندی يارانه‌ها بوده است در حاليکه نبايد اين امر اتفاق می‌افتاد، اما نمايندگان مجلس وظيفه خود را انجام داده و به فکر معيشت مردم بوده‌اند.

· دشمنان تلاش زيادی به منظور سرد و بی‌روح شدن اين انتخابات انجام می‌دهند زيرا انقلاب شکوهمند ايران الگويی برای بيداری اسلامی منطقه بوده و هدف دشمنان، تخريب وجهه بين المللی جمهوری اسلامی است.

· يکی از فعاليت‌های گسترده مجلس هشتم، کار تخصصی در حوزه اقتصاد و معيشت مردم است و در اين راستا، توجه به توليد داخلی گام نخست به شمار می‌رود ضمن اينکه مقام معظم رهبری نيز اين مسئله را مورد تاکيد قرار داده‌اند که توليد داخلی بايد افزايش يابد تا از واردات بی رويه جلوگيری شود.

· آمريکا پس از اشغال عراق، حاکمی از طرف خود برای اين کشور تعيين کرد اما آنها از قدرت تشيع و نفوذ مرجعيت شيعه در ميان مردم غافل بودند و زمانی متوجه اين امر شدند که «برمر» نتوانست با آيت الله سيستانی ديدار کند.

· {با غيرقابل تحمل دانستن وضعيت موجود در کشورهای اسلامی برای آمريکا} ديکتاتورهای منطقه مانند حسنی مبارک، سال‌های زيادی همپيمان آمريکا بودند اما اکنون اين مهره‌ها به زير کشيده شده‌اند. نامه نگاری‌ها و ارتباط‌هايی که آمريکا سعی در انجام آن دارد تنها برای سنجيدن برخی مزاج‌ها در داخل کشور صورت می‌گيرد اما همه بايد اين مسئله را در نظر داشته باشند که ادامه سياست‌های آرمان خواهانه با هدايت مقام معظم رهبری ضروری است.

· {با اشاره به لزوم محوريت ولی فقيه در همه تصميم‌های } لازم است که در شرايط کنونی استراتژی وحدت درونی و مقاومت بيرونی توسط همه افراد و گروه‌ها رعايت شده و وحدت مورد نظر رهبری ملاک عمل قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016