سه شنبه 9 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سهام الدین بورقانی و مانا جعفری آزاد شدند، کلمه و رهانا

سهام الدین بورقانی، روزنامه نگار جوان اصلاح طلب، عصر امروز، دوشنبه، پس از تحمل ۴۰ روز زندان و بازجویی با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، بورقانی که روز ۲۷ دی ماه امسال در منزلش بازداشت و به بند دو الف زندان اوین منتقل شده بود، دقایقی پیش از زندان اوین آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این روزنامه نگار جوان در حدود یک ماه در زندان انفرادی و تحت بازجویی شدید و فشار برای اعتراف علیه خود و اقرار نادرست به کارهای ناکرده قرار داشته است.

سهام الدین بورقانی فرزند ارشد احمد بورقانی، معاون مطبوعات دولت سیدمحمد خاتمی است. از دوران کوتاه تصدی احمد بورقانی در وزارت ارشاد به عنوان بهار مطبوعات ایران یاد می شود.

پرستو دوکوهکی و مرضیه رسولی نیز با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شده اند.

همسر مرحوم احمد بورقانی، معاون وزیر ارشاد دولت سیدمحمد خاتمی دو شب قبل در گفتگو با کلمه با اشاره به تماس تلفنی سهام در روزهای ابتدایی بازداشت، گفته بود: سهام در همان روزهای اول بازداشتش در تماسی کوتاه با خانواده گفت که “حرف های من را در روزهای آینده باور نکنید” و چون تلفن روی بلندگو بود، همه ی اعضای خانواده این جمله پسرم را شنیدند.

به گفته وی، خانواده بورقانی بعد از این تماس تلفنی مطمئن بودند اگر اعتراف یا اقراری از سهام گرفته شود قطعا تحت فشار بوده و اعتباری ندارد.

چندی پیش نیز در خبرها آمده بود در حالی که این روزنامه‌نگار مستقل و سردبیر سابق سایت دیپلماسی ایرانی که هیچ ارتباطی با کارمندان شبکه بی‌بی‌سی نداشته‌است، صرفا به خاطر دوستی سابق با تعدادی از روزنامه‌نگاران همکار در روزنامه‌های داخل کشور که بعدا به خارج مهاجرت کرده اند تحت فشار برای مصاحبه و اعتراف دروغین قرار گرفته است.

همسر مرحوم بورقانی در ادامه افزوده بود: برای ما جالب توجه است که چگونه کسانی که اختلاس های ۳۰۰۰ میلیاردی می کنند در مطبوعات چهره شان پنهان می شود ولی این جوان های پاک، درس خوانده و مظلوم را نشان می دهند.

***

آزادی ناما جعفری با تودیع وثیقه ۸۰ میلیون تومانی

خانه حقوق بشر ایران (رهانا) ـ ناما جعفری، سردبیر نشریه الکترونیکی سه پنج روز جاری با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

ناما جعفری، سردبیر نشریه الکترونیکی سه پنج، در روز ۲۵ بهمن توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» جعفری امروز با تودیع وثیقه ۸۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

ناما جعفری گردآورنده کتاب “تجمع در سلول انفرادی” است که در آن شعرها و نوشته های بعداز انتخابات سال ۸۸ گردآوری شده است.

وی در طی این مدت در بند ۲ الف زندان اوین و در سلول‌های انفرادی به سر برده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016