سه شنبه 9 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری جلسه فو‌ق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی صلاحيت چهار کانديدای ديگر، ايسنا

سخنگوی شورای نگهبان گفت: روز گذشته به دليل ارائه مدارک جديد، جلسه فوق‌العاده‌ای در شورای نگهبان برای بررسی پرونده چهار کانديدای انتخابات مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عباسعلی کدخدايی در خصوص وضعيت افرادی که صلاحيتشان به تازگی تاييد شده است و بخشی از فرصت تبليغات را از دست داده‌اند، تصريح کرد: به لحاظ قانونی، هيات‌های‌ استانی، هيات‌ مرکزی و شورای نگهبان زمان مشخصی را برای بررسی صلاحيت‌ها دارند. آخرين اعلام رسمی ما چند روز گذشته در پايان مرحله دوم شورای نگهبان برای اعلام نظر در خصوص رد يا تاييد صلاحيت افراد بود و بر اين اساس اکنون از جهت قانونی امکان ورود برای عدم تاييد صلاحيت افراد قطعا وجود ندارد اما وضعيتی ايجاد می‌شود که ما در شورای نگهبان پيش از اين نيز با آن مواجه بوده‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: گاهی ما مواجه می‌شويم با اينکه برخی افراد در فرصت مقرر نمی‌توانند مدارک مثبته‌ای از خود ارائه کنند و ما نيز طبق قانون ناچاريم صلاحيت آنان را تاييد نکنيم اما نگاه شورای نگهبان به جايگاه مردم همواره اين است که اگر در مواردی مدارک مثبته‌ای اعلام شد ولو اينکه فرد ممکن است به انتخابات نرسد و فرصت تبليغات از او گرفته شود، ورود پيدا کنيم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در اين‌گونه موارد می‌توانيم دو اقدام را انجام دهيم؛ نخست اينکه پرونده را مشاهده کنيم و به فرد داوطلب بگوييم که چهار سال ديگر مراجعه کنيد و راه ديگر اينکه به فرد بگوييم صلاحيت شما مورد تاييد واقع شده است. حال اينکه می‌تواند در انتخابات شرکت کند يا نه، توان شخصی است و ما برای رعايت حقوق شهروندان راه دوم را انتخاب می‌کنيم. در همين راستا روز گذشته جلسه فوق‌العاده‌ای در شورای نگهبان برای بررسی چهار پرونده برگزار شد که مدارک جديدی به دست ما رسيده بود.

کدخدايی که در گفت‌وگويی تلويزيونی سخن می‌گفت، در خصوص نظارت شورای نگهبان بر برگزاری انتخابات نيز گفت: در چاپ و توزيع تعرفه‌ها همکاران نظارتی ما حضور دارند و می‌توان گفت موارد جزئی نيز با حضور ناظران ما انجام می‌شود. از ماه‌ها قبل اقدامات ما در اين راستا شروع شده و آموزش‌های لازم نيز داده شده است و اگر شورای نگهبان اعلام می‌کند که انتخابات در حوزه‌ای صحيح است به خاطر اين است که اين موارد پشتيبانی حضور داشته‌اند. در ادوار گذشته به دليل اينکه حوزه‌های مختلفی وجود دارد، ممکن است تخلفی صورت گرفته و در سرنوشت انتخابات موثر بوده يا صندوق يا حوزه ابطال شده است. در روز انتخابات ناظران ما بر سر صندوق‌ها حضور دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016