چهارشنبه 10 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه در مورد نشست گفت‌وگو برای گذار به دموکراسی در واشنگتن، ۷ و ۸ آوريل

بيانيه مطبوعاتی شماره يک کميته برگزاری نشست گفتگو برای گذار به دموکراسی
هموطنان، روزنامه نگاران، ناظران و تحليلگران سياسی ايران
گفتمان دموکراسی خواهی، امروز به گفتمانی رايج ميان مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی تبديل شده و برای گذار به دموکراسی راهبردهای مختلفی پيش کشيده ميشود، اما هنوز آنطور که بايد اين راهبردها مورد بحث و گفتگو قرار نگرفته و زوايا، ابهامات و مرزبندی ها در اين زمينه، ناروشن مانده است.
از اين رو ما جمعی از کوشندگان، تحليلگران و کنشگران سياسی بر آن شديم تا با برگزاری نشستی در ماه آوريل در واشنگتن، با حضور فعالان سياسی، ديدگاههای راهبردی در گذار مسالمت آميز به دموکراسی در ايران را، مورد بحث قرار دهيم. ما با باور به تکثر آراء و انديشه ها ميان فعالان سياسی و با احترام به تمامی انديشه ها و با حفظ هويت فردی و گروهی، کوشيده ايم فرصتی برای گفتگو ميان صاحبنظران و فعالان سياسی مهيا کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لذا کميته برگزاری، برخود لازم می داند که چند نکته کليدی پيرامون اين نشست را به اطلاع همگان برساند:
۱. هدف نشست واشنگتن، ايجاد فرصت برای فعالان سياسی، جهت گفتگو پيرامون پروژه های راهبردی، در گذار ايران به دموکراسی است.
۲. اعضای کميته برگزاری اين نشست، موقعيتی ممتاز يا ويژه در ميان فعالان سياسی خارج از کشور برای خود قائل نيستند و تنها در پاسخ به يک حس مشترک و احساس ضرورت گشودن باب گفتگو، در اين راه به صورت داوطلبانه پيش قدم شده اند.
۳. هزينه برگزاری نشست از محل کمک های هموطنان و شرکت کنندگان تامين می شود.
۴. هيچ سازمان، نهاد يا حزبی متولی برگزاری اين نشست نيست.
۵. کميته برگزاری کوشيده است از ميان فعالان سياسی خارج از کشور و نهادهای مدنی، جمعی را انتخاب و دعوت کند که دارای ديدگاه و پروژه های متفاوتی هستند. اين افراد در جلسه پروژه های شخصی يا گروهی خود را مطرح خواهند کرد. ولی صاحب نظران و کنشگرانی که دعوتنامه ای دريافت نکرده اند نيز می توانند رئوس پروژه خود را حداکثر تا ۱۵ مارچ برای کميته برگزاری ارسال کنند. چنانچه پروژه مشابهی عرضه نشده بود، کميته با توجه به زمانبندی کنفرانس و با احراز اکثريت از متقاضيان دعوت بعمل خواهد آورد.
۶. کميته برگزاری به دليل عدم امکان شرکت فعالان سياسی داخل کشور در اين نشست و خطرات امنيتی که آنها را تهديد می کند، از اين مهم خودداری کرده و هيچ يک از چهره های سياسی داخل کشور را به اين کنفرانس دعوت نکرده است.
۷. اين نشست با حضور خبرنگاران و در مقابل دوربين رسانه ها برگزار می شود.
کميته برگزاری اين نشست همچنين به اطلاع می رساند که جهت پاسخگويی به پرسش های خبرنگاران و عموم هموطنان و فعالان سياسی دبيرخانه ای تشکيل داده است. لذا شما می توانيد با اين ايميل با دبيرخانه در تماس باشيد و سوالها و پيشنهادات تان را با ما در ميان بگذاريد: Dabirkhane.2011@gmail.com
اطلاعات بيشتر در خصوص محل و زمان برگزاری نشست و اسامی شرکت کنندگان متعاقبا منتشر خواهد شد.

با احترام
کميته برنامه ريزی
براتی مهران، توحيدی نيره، تهوری محمد، حسامی آرام، حقيقت جو فاطمه، گنج بخش اميرحسين، صحتی کورش و زندی فرخ


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016