چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی در انتخابات شرکت نکرده اند، کلمه

ميرحسين موسوی در ديدار با دختران خود همگان را به صبر و گذشت برای خدا توصيه کرده و گفت که در راه حق صبر و گذشت هردو باهم مهمند.

پس از مدتها محدوديت و قطع ديدارها و برای دومين بار درطول يکسال بازداشت زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی با دختران خود ديدار کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه در اين ديدار که در روز يکشنبه ی پس از انتخابات در منزل يکی از دختران ميرحسين موسوی انجام شد، روحيه اين زوج دربند بسيار عالی بود و بر خلاف شايعات و اخبار محافل امنيتی از سلامت کامل برخوردار بوده اند.

در اين ديدار که در زمانی محدود، با تدابير شديد امنيتی و حضور ماموران اطلاعاتی در منزل برگزار شد و چندان امکان گفت و گوی آزاد بين دختران و پدر و مادرشان فراهم نبود، با اينحال و عليرغم اين مشکل، ميرحسين موسوی که پيش از اين هم اعلام کرده بود با توجه به شرايط موجودی اميدی به اين انتخابات نيست گفت در انتخابات شرکت نکرده و رای نداده است.

همچنين ميرحسين موسوی در گفت و گو با فرزندان همگان را به صبر و گذشت برای خدا توصيه کرده و گفت که در راه حق صبر و گذشت هر دو باهم مهمند. همچنين درمکالمه دقايق آخر با دختران، مهندس موسوی پخش خبر مکالمه تلفنی خود با دخترانش مبنی بر ايستادگی بر مواضع پيشين را تحسين نموده و مجددا برآن تاکيد کرد.

اين گزارش حاکی است که ميرحسين موسوی هر چند با محدوديت های زيادی از نظر دسترسی به اطلاعات و اخبار رو به روست، اما در جريان اخبارجاری کشور بوده است.

در همين حال زهرا رهنورد، که او نيز رای نداد ه بود نيز در در پاسخ به ابراز نگرانی ها با روحيه ای مثال زدنی توصيه می کرد که شما اگر پدر و مادرتان را دوست داريد دعا کنيد که ما مصداق آيه ی إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائکة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التی کنتم توعدون” باشيم.

پ ن: ترجمه آيه: بی گمان کسانی که گويند پروردگار ما خداوند است، سپس پايداری ورزند، فرشتگان بر آنان نازل شوند [و گويند] که مترسيد و اندوهگين مباشيد و مژده باد شما را به بهشتی که به شما وعده داده بودند ( آيه ۳۰ سوره: فصلت)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016