دوشنبه 22 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانادا: آمادگی نظامی برای هرگونه احتمالی در مورد ایران را داریم، راديو فردا

پیتر مک کی وزیر دفاع کانادا می‌گوید که کشورش در مورد برنامه اتمی ایران متعهد به دیپلماسی است اما نیروهای نظامی این کشور آماده هرگونه احتمالی برای برخورد با ایران است.

وزیر دفاع کانادا در گفت‌وگویی با شبکه خبری «سان نیوز» که روز یکشنبه منتشر شد همچنین گفته است این کشور همه راه‌های دیپلماتیک را می‌رود اما با این حال برای آنچه که ممکن است پیش بیاید آماده است.

پیتر مک کی تصریح کرد: «ما همواره درحال برنامه‌ریزی و آمادگی هستیم.»

آقای مک کی همچنین گفته است که نظام حاکم بر ایران «بیرحمانه» علیه مردم این کشور عمل می‌کند، حاضر به پیروی از قوانین بین‌المللی در برنامه اتمی و همکاری با بازرسان آژانس نیست و همچنین نسبت به اسرائیل رویکردی «خصمانه» دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر دفاع کانادا گفت از این رو کانادا هم مانند هر کشور دیگری، خطر ایران را جدی می‌گیرد و برای این کار با دیگر کشورها و متحدان خود هماهنگی دارد.

وی افزود اتاوا در مورد تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، با محوریت سازمان ملل عمل می‌کند اما کانادا در زمره کشورهایی است که در تحریم‌ها بسیار جدی بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در ماه جاری میلادی سفری به اوتاوا، پایتخت کانادا داشت و در طی گفت وگو با مسئولان دولتی کانادا، بحران اتمی ایران را «بزرگترین معضل در دریای مشکلات پیچیده خاورمیانه» برشمرد.

استفن هارپر، نخست وزیر کانادا در دیدار با آقای نتانیاهو گفت که این کشور از خطر ایران آگاه است ولی خود را متعهد به دیپلماسی می‌داند.

مقامات دولتی اسرائیل در آخرین اظهارنظرهای خود گفته‌اند برای حمله به ایران، نیازی به هماهانگی یا چراغ سبز از سوی آمریکا نمی‌بینند.

مقامات حاکم در دولت اسرائیل می‌گویند برنامه اتمی ایران برای ساخت سلاح اتمی است و ایران به زودی به ساخت بمب اتمی خواهد رسید از این رو، شاید نیاز به حمله نظامی باشد تا تاسیسات اتمی ایران را از بین ببرد.

اسرائیل تاکنون دوبار به طور یکجانبه به تاسیسات مشکوک اتمی در عراق (در زمان حکومت صدام حسین) و سوریه حمله کرده است. ایران می‌گوید برنامه اتمی را برای تولید برق دنبال می‌کند و هشدار داده هرگونه حمله از سوی اسرائیل را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در پی کسب اجماع و حمایت در مورد برخورد شدید با ایران است. آمریکا در آخرین اظهار نظر خود گفته دیپلماسی را به عنوان اولویت در دستور کار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016