سه شنبه 15 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سد خاتم الانبیاء قبل از بهره برداری رسمی شکست

بی بی سی ـ به گزارش منابع خبری ایران، سد خاتم الانبیاء راین در استان کرمان پیش از بهره برداری شکست، اما اخبار متناقضی درباره میزان خسارتی که این شکستگی به بار آورده منتشر شده است.

این سد روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه در ساعت چهار صبح به وقت محلی شکست و به گفته بخشدار راین، آبی که پشت آن ذخیره شده بود به طور ناگهانی وارد رودخانه شد و در نتیجه موجب جاری شدن سیل شد.

این در حالیست که ساعاتی بعد معاون وزیر نیرو در امور آب در گفتگو با خبرگزاری مهر این اظهارات را رد کرد و گفته که اصلا سیلی جاری نشده است و این سد آنقدر کوچک بوده که آب زیادی پشت آن ذخیره نشده بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم پاریزی، بخشدار راین، که در دامنه کوه هزار در جنوب شهر کرمان واقع است، گفته بود که جاری شدن سیل در نتیجه شکستن این سد خسارت های "جدی و فراوانی" به مزارع و باغ های روستاهای اطراف این منطقه وارد کرد.

به گفته بخشدار این منطقه، از جمله خرابی هایی که به بار آمده از بین رفتن ۲۰۰ تا ۳۰۰ درخت گردو بوده که در دو طرف رودخانه قرار داشتند.

آقای پاریزی همچنین گفت که بر اثر این سیل، آب آشامیدنی و برق شش روستا در مسیر رودخانه قطع شد و به ۴۰ کیلومتر از راه های خاکی روستایی خسارت جدی وارد شد به طوری که بخشی از محور مواصلاتی روستاهای اطراف به طور کامل از بین رفته است.

اما محمدرضا عطارزاده، معاون وزیر نیروی ایران اندکی بعد از "رفع مشکل شکستن بخشی از سد خاتم الانبیاء شهرستان راین استان کرمان" خبر داد.

آقای عطارزاده به خبرگزاری مهر گفت که این سد از آب بندهای کوچکی بوده که توسط وزارت جهاد کشاورزی ساخته شده است.

وی که در این مصاحبه وقوع هرگونه سیل بر اثر شکستگی سد راین استان کرمان را رد کرد گفت: "به دلیل کوچکی این نوع سدها، آب زیادی در دریچه آن وجود ندارد".

در همین حال محسن صالحی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، اعلام کرده که خسارات ناشی از شکستگی سد خاتم الانبیاء بخش راین شهرستان کرمان حدود ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته ابراهیم یوسفی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان عملیات سد خاکی خاتم الانبیاء راین در سال ۱۳۸۵ شروع شده و حجم آبگیری آن ۵/۱ میلیون متر مکعب است.

آقای یوسفی در گفتگو با ایرنا گفت: "اعتبار احداث این سد سه میلیارد و ۷۰۰ میلون تومان از محل اعتبارات استانی بوده است."

بر اساس گزارش ها، این حادثه خسارت جانی در پی نداشته و در جریان آن به بدنه اصلی سد نیز صدمه ای وارد نشده است.

قرار بود این سد در سال جاری به بهره برداری برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016