پنجشنبه 17 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بر اساس بخشنامه جديد از اين پس زندانيان داروهای خود را از فروشگاه زندان تهيه خواهند کرد

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: بر اساس بخشنامه جديد ابلاغی از سوی مسئولان زندان رجايی شهر کرج (گوهردشت) در روز سه شنبه، برخی از اقلام دارويی مورد نياز و ضروری زندانيان که پيشتر توسط بهداری اين زندان به زندانيان ارائه می گرديد، از اين پس توسط خود زندانيان و از فروشگاه! زندان تهيه خواهد شد.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، هجده قلم از داروهايی که پيشتر و در صورت نياز زندانيان زندان رجايی شهر کرج از سوی بهداری اين زندان به زندانيان ارائه می شد، طی بخشنامه جديد از ليست داروهای بهداری حذف، و زندانيان در صورت نياز می بايستی از فروشگاه زندان و با قيمتی چند برابر قيمت واقعی اقدام به تهيه اين داروها کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسياری از اين داروها از قبيل قرص آهن، فوليک اسيد، شربت معده، شربت سينه، کپسول چرک خشک کن پنی سيلين، قرص و شربت ملين، کپسول و قرص ويتامين دی، شربت سرفه، ويتامين های مکمل، کپسول امگا ۳ و پمادها و کرم های طبی، از جمله داروهايی است که به علت وضعيت بسيار نامناسب غذايی و شرايط نامطلوب نگهداری زندانيان بطور دايمی مورد استفاده ايشان قرار می گيرد.

لغو ارائه اين داروها از سوی بهداری زندان در حالی است که زندانيان اين زندان به علت وضعيت بسيار نامناسب غذايی و کمبود شديد ويتامين ها و ديگر مشکلات تغذيه ای، برای حفظ سلامتی خود همواره به مصرف اين مکمل ها نياز داشته و محدوديت های جديد در ميان مدت آسيب های جبران ناپذيری به سلامت اين افراد وارد خواهد آورد.

با اين اقدام مسئولان، بطور خاص زندانيان سياسی زندان رجايی شهر که از هنگام تاسيس بند ويژه امنيتی اين زندان در زمستان سال ۸۹ با محدوديت های جدی در دريافت خدمات درمانی مواجه بوده اند در معرض بيشترين آسيب ها قرار خواهند گرفت که طی اين مدت به منظور اعمال فشار مضاعف از جانب مقامات امنيتی قضايی، از درمان و ارائه خدمات مناسب درمانی در بحرانی ترين شرايط به ايشان خودداری شده و عمدتاً در شرايط نامناسب و بعضاً خطرناکی از نظر جسمانی به سر می برند.

يادآوری می شود که ماده ۹۹ آئين نامه اجرايی سازمان زندان ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور نيز صراحتاً «فروش دارو در فروشگاههای مؤسسه يا زندان» را ممنوع کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016