سه شنبه 29 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نفت: تحريم‌ها صادرات نفت ايران را کاهش نداد

خبرگزاری فارس: وزير نفت با اشاره به کيفيت بالای نفت ايران گفت به رغم تحريم های يک جانبه غرب صادرات نفت ايران هيچ کاهشی نداشته و اين اقتصاد غرب بوده است که از تحريم ها زيان ديده است.

به گزارش گروه اقتصاد بين الملل فارس وزير نفت ايران تاکيد کرد عربستان نمی تواند برای درازمدت جای خالی نفت ايران در بازارهای جهانی را پر کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رستم قاسمی که در مصاحبه با شبکه خبری پرس تی وی سخن می گفت افزود اگرچه مقامات سعودی در نشست اخير اوپک تصريح کردند به دنبال تصاحب سهم ايران در بازار نفت نيستند اما سياست اخير رياض برعکس اين گفته بوده است.

عربستان در واکنش به سياست تحريم نفت ايران از سوی غرب بارها تاکيد کرده است حاضر است کمبود عرضه نفت در جهان را جبران کند اگرچه برخی تحليلگران در مورد توان اين کشور برای انجام چنين کاری ابراز ترديد می کنند. به رغم اين وعده توليد نفت عربستان همچنان کمتر از ۱۰ ميليون بشکه در روز است که افزايش قابل توجهی نسبت به قبل از مطرح شدن بحث تحريم ها عليه ايران نداشته است.

قاسمی با اشاره به محدوديت های عربستان در افزايش توليد نفت خود گفت: افزايش توليد نفت عربستان می تواند موقتی باشد و به طور نامحدود نمی تواند ادامه پيدا کند. اين کار عملی نيست و زودگذر است و مسلما در آينده اثراتی منفی خواهد داشت.

وی تاکيد کرد عربستان در حال حاضر با حداکثر ظرفيت خود نفت توليد می کند و هرگونه افزايش توليد اين کشور برای درازمدت به طول نمی انجامد.

وی همچنين اعلام کرد که به رغم تحريم های يک جانبه اروپا و آمريکا عليه ايران اين کشور توليد و صادرات خود را کاهش نداده است.

قاسمی افزود: «هيچ کاهشی در صادرات نفت ايران پديد نيامده است. کيفيت نفت توليدی ايران بسيار بالاست و ما مشتريان خود را داريم و هيچ محدوديتی در اين زمينه وجود ندارد».

وی با اشاره به توقف صادرات نفت ايران به برخی کشورها گفت اگر اين کشورها سياست های خصمانه خود را کنار بگذارند ايران حاضر است صادرات خود به آن ها را از سر بگيرد.

وی تاکيد کرد: تصميم ايران برای توقف صادرات نفت به برخی کشورهای اروپايی اثری منفی بر اقتصادهای آن ها داشته است. امروز، تحريم های نفتی بر بازار اروپا تاثير گذاشته است چه از ناحيه افزايش قيمت ها و چه از نظر بروز تنش دربازار.

وزير نفت ايران در مورد کاهش قيمت نفت به دنبال نتايج مثبت مذاکرات ايران و ۵+۱ گفت: کاهش قيمت نفت دلايل متعددی دارد که فرا رسيدن فصل تابستان از اين جمله است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016