چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادرات نفت به يونان و اسپانيا قطع نشده است

مدير امور بين‌الملل شرکت ملی نفت قطع صادرات نفت خام ايران به دو کشور يونان و اسپانيا را رد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن قمصری امروز در حاشيه نمايشگاه هفدهم نفت اعلام کرد: تاکنون دستوری مبنی بر قطع صادارت نفت خام ايران به دو کشور اسپانيا و يونان به ما اعلام نشده است.

وی در پاسخ به اين سوال که پيش از اين وزير نفت اعلام کرده بود که صادرات نفت خام به اين دو کشور نيز قطع خواهد شد، گفت: اين صحيح نيست، چرا که اين خبر توسط شبکه‌ تلويزيون پرس‌تی‌وی اعلام شده بود نه وزير.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا مبنی بر اين‌که آيا امکان دارد قطع صادرات نفت خام به دو کشور اسپانيا و يونان به دليل پرداخت‌نشدن بدهی‌های آنها باشد که وی اين موضوع را رد کرد.

قمصری در پاسخ به اين‌که آيا ايران علی‌رغم قطع صادرات به يونان به اين کشور دو محموله نفتی صادر کرده است، گفت: من به عنوان يک مقام دولتی آنچه را که وزارت نفت اعلام کرده است موظف به انجام آن هستم. وزارت نفت نيز تنها دو کشور فرانسه و انگليس را تحريم کرده است.

وی با تاکيد بر اين‌که فروش و دريافت پول نفت خام يک ارتباط تجاری است، گفت: کسانی را که پول نفت ما را ندهند، شايد به آنها ديگر نفت ندهيم که اين موضوع يک بحث تجاری است، اما در زمينه‌ سياسی تنها صادرات نفت به انگليس و فرانسه متوقف شده است.

مدير امور بين‌الملل شرکت ملی نفتاعلام کرد: اين در اختيار ماست که در صورت پرداختن پول نفت فروش رفته از سوی کشور خريدار به آنها نفت بدهيم يا ندهيم و اين موضوع يک امر طبيعی است، چرا که وظيفه‌ ما تامين بودجه‌ کشور است و به همين علت است که برای راه‌اندازی بورس نفت کشور با کمی تامل حرکت می‌کنيم.

وی در پايان هم‌چنين يادآور شد که ما نفت را به کسی می‌دهيم که پولش را بدهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016