پنجشنبه 31 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از شش هزار جلد کتاب در قم خمير شد

خبرگزاری هرانا - در ادامه روند مخالفت وزارت ارشاد با انتشار کتب عرفانی در ايران تعداد شش هزار جلد کتاب عرفانی بادستگاه خمير امحا شد.

به گزارش هرانا، به نقل از سايت «قدس آنلاين»، از خمير شدن بيش از شش هزار جلد کتاب «غيرمجاز» در شهر قم با نظارت اداره ارشاد اسلامی اين شهر خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين سايت محافظه‌کار روز سه‌شنبه (۲۹ فروردين) به نقل از ماشاءالله سيرجانی٬ مسئول واحد بازرسی و نظارت اداره ارشاد قم اين خبر را اعلام کرده است.
تعداد دقيق کتاب‌های خمير شده شش هزار و ۳۸۴ جلد اعلام شده٬ اما نامی از اين کتاب‌ها و موضوعات آن‌ها برده نشده است.

۱۹ بهمن سال ۱۳۸۹ نيز اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق با همکاری سپاه پاسداران استان آذربايجا‌ن‌غربی بيش از ۳۰۰ جلد «انجيل» را به آتش کشيده بودند.

سوزاندن و خمير کردن کتاب در جمهوری اسلامی با وجود نظارت سفت و سخت بر روند انتشار کتاب٬ سابقه ديرينه‌ای دارد.

در سال‌های اخير بسياری از مراجع تقليد و روحانيون حاکم بر ايران از انتشار کتاب‌های عرفانی انتقاد کرده و خواستار برخورد وزارت ارشاد با ناشران چنين کتاب‌هايی هستند.

اين دسته از روحانيون در سخنان خود بار‌ها نسبت به گسترش «عرفان‌های کاذب» در ميان جوانان به وسيله کتاب‌های عرفانی «غيرمجاز» هشدار داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016