جمعه 1 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: استانداران با فعال كردن بازرسي‌ها از افزايش بي‌رويه قيمت‌ها جلوگيري كنند

احمدی نژاد گفت: سال گذشته علي‌رغم تمامي فشارهاي داخلي و خارجي، سالي بسيار پركار، همراه با دستاوردهاي ارزشمند براي دولت بود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر پنج‌شنبه در نشست استانداران سراسر كشور، بر اهتمام ويژه استانداران سراسر كشور در راستاي به ثمر رساندن برنامه‌هاي دولت در بخش‌هاي گوناگون از جمله ايجاد اشتغال براي جوانان، توسعه كشاورزي و صنعت، كنترل بازار و اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر و طرح‌هاي مهر ماندگار تاكيد كرد.

وي با بيان اين‌كه «دولت در سال 90 توانست دستاوردهاي ارزشمندي در بخش‌هاي گوناگون بدست آورد» اظهار كرد: بسياري از اقداماتي كه دولت در سال گذشته به انجام رساند از جمله ايجاد اشتغال، برگزاري انتخابات و به انجام رساندن پروژه‌هاي مختلف عمراني در سراسر كشور كارهاي بزرگي بود كه در شرايط ويژه و استثنايي در تاريخ كشور به انجام رسيده است.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اين‌كه «يك حكومت و نظام با كار صادقانه، عاشقانه و عادلانه در جهت خدمت به مردم پابرجا خواهد ماند» تصريح كرد: دولت در سال جاري برنامه‌هاي گسترده‌اي را در راستاي رشد و پيشرفت در بخش‌هاي مختلف كشور در دستور كار خود قرار داده و همه استانداران و مسوولان اجرايي كشور بايد با نشاط و پرتلاش در جهت تحقق برنامه‌هاي دولت گام بردارند چرا كه در حقيقت همين خدمات براي مردم و كشور ماندگار خواهد بود.

احمدی نژاد با بيان اين‌كه «استانداران در سال جاري بايد نسبت به اتمام تمامي پروژه‌هاي مسكن مهر در سراسر كشور اهتمام ويژه‌اي داشته باشند و نشاط در بخش مسكن بيش از گذشته ادامه داشته باشد» گفت: استانداران موظفند بر تمامي مراحل ساخت و آماده‌سازي پروژه‌هاي مسكن مهر و همچنين قيمت‌ها و روند پيشرفت كارها كنترل داشته باشند.

احمدي‌نژاد توجه ويژه به توسعه بخش‌هاي كشاورزي و صنعت و تلاش در راستاي اجراي برنامه دولت در خصوص افزايش 2 ميليون هكتار زمين به اراضي تحت كشت كشور را از ديگر وظايف استانداران و مسوولان اجرايي كشور در سال 91 برشمرد و خاطرنشان كرد: ستاد توسعه كشاورزي در سراسر كشور به منظور ساماندهي بخش كشاورزي ايجاد شده و همه اختيارات در جهت گسترش و توسعه كشاورزي به استانداران تفويض شده است كه بايد با اقدامات و تصميم‌گيري‌هاي مناسب نشاط عمومي در اين بخش ايجاد شود.

وي افزود: توسعه كشاورزي علاوه بر افزايش توليد محصولات كشاورزي در جهت ايجاد اشتغال نيز بسيار تأثيرگذار خواهد بود.

احمدي‌نژاد همچنين اظهار كرد: در بخش صنعت نيز بايد با همفكري و هم‌افزايي ميان مسوولان اجرايي شاهد رشد و پيشرفت مناسب در اين بخش باشيم.

او استانداران را به توجه جدي و ويژه نسبت به كنترل بازار بويژه در خصوص مواد غذايي فرا خواند و گفت: استانداران بايد با هماهنگي تمامي دستگاه‌هاي ذيربط و با فعال كردن بازرسي‌ها از افزايش بي‌رويه قيمت‌ كالاها و اجناس ضروري مردم جلوگيري كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «دولت برنامه مهر ماندگار را به منظور اتمام نزديك به 800 طرح بزرگ كشور در دستور كار خود قرار داده است» اظهار كرد: خوشبختانه منابع مالي و امكانات كافي در كشور براي به ثمر رساندن اين پروژه‌ها وجود دارد و تمام استانداران و مسوولان بايد در جهت تحقق اين برنامه تلاشي مضاعف داشته باشند و در حقيقت ما نيازمند عزم جدي براي اتمام بخش وسيعي از پروژه‌هاي مصوب دولت هستيم.

وی افزود: ما بايد به گونه‌اي كار كنيم كه هيچ تعهد سنگين و تعيين‌كننده‌اي از اين دولت بر دوش دولت بعدي باقي نماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدي‌نژاد اجراي گام دوم هدفمندي يارانه‌ها و ايجاد اشتغال براي جوانان ايران عزيز را از ديگر برنامه‌هايي دانست كه دولت در سال 91 دنبال مي‌كند و افزود:‌ اداره كشور مستلزم تلاش و انجام فعاليت‌هاي شبانه‌روزي و خستگي‌ناپذير است و يقيناً اگر براي خدا و جلب رضاي الهي كار كنيم هميشه فرصت خدمتگزاري به مردم را خواهيم داشت.

وي همچنين يادآور شد: استانداران استان‌هاي مرزي كشور بايد با مديريت كامل بازارهاي مرزي در اين استان‌ها را فعال‌تر از گذشته كنند.

احمدی نژاد با تأكيد بر اهميت رأي و نظر مردم در انجام امور كشور اظهار كرد: دستيابي به آباداني و پيشرفت در كشور تنها در سايه تلاش، اميد و انجام كارها در جهت جلب رضاي الهي تحقق يافتني است و ما بايد به گونه‌اي كار كنيم كه در عمل نشان دهيم در جمهوري اسلامي ايران رأي و نظر مردم داراي اهميت است.

احمدي‌نژاد موفقيت، عزت و آينده دنيا و آخرت را در كار و تلاش بي‌وقفه براي خدمت به مردم و جلب رضاي الهي برشمرد و خاطرنشان كرد: حمايت دولت از بخش‌هاي مختلف و در راستاي به انجام رساندن پروژه‌هاي بزرگ در كشور، حمايتي حداكثري خواهد بود.

وی با تأكيد بر توجه ويژه استانداران به خدمتگزاري بيشتر به مردم تصريح كرد: امروز راه و نگاه دولت و گفتماني كه اين دولت در كشور به راه انداخته داراي اهميت و موضوعيت است و ما اگر در اين مسير باشيم و فعاليت‌هاي خود را در جهت تقواي الهي و عمل صالح قرار دهيم عزتمند و ماندگار خواهيم بود.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «اگر كسي به ظلم ظالمي تن داده و در برابر آن سكوت كند در ظلم آن ظالم شريك خواهد بود و بايد در برابر ذات الهي استغفار كند» گفت: به فضل الهي ملت ايران و حزب‌الله بر همه دسيسه‌هاي دشمنان و فشارهاي آنان غلبه خواهند كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016