شنبه 2 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

'حمله بزرگ شبه‌نظامیان در کابل خنثی شد'

به گزارش بی بی سی مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کرده‌اند که ۵ شورشی مظنون را به اتهام برنامه‌ریزی برای یک حمله بزرگ در شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

شفیق‌الله طاهری، از مسئولان اداره امنیت ملی افغانستان گفته است که یک کامیون حامل ۱۰ تن مواد منفجره مربوط به این گروه پنج نفری ضبط شده است.

این مقام امنیت ملی گفت که این مردان در تلاش برای سازماندهی انفجارهایی در محلات شلوغ پایتخت بوده‌اند و مقدار زیادی مواد منفجره را زیر بار کچالو (سیب زمینی) در یک کامیون جاسازی کرده بودند.

او افزود که سه تن از بازداشت‌شدگان پاکستانی و دو تن دیگر افغان هستند.

این مقام امنیت ملی افغانستان گفته است که این پنج تن به دستور دو فرمانده گروه طالبان پاکستانی به نام نور افضل و محمد عمر از پیشاور پاکستان وارد افغانستان شده بودند.

به گفته این مقام امنیت ملی، این دو فرمانده طالبان، اعضای سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) هستند.

براساس گزارش اداره امنیت ملی، متهمان مواد منفجره‌ای را که به شهر کابل منتقل کرده‌اند، از یک انبار مواد منفجره از محله اعیان‌نشین "حیات آباد" شهر پیشاور بارگیری کرده بوده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازداشت متهمان حمله به خلیلی

آقای طاهری افزود که سه مرد دیگر نیز به اتهام تلاش برای حمله انتحاری به محمد کریم خلیلی، معاون دوم رئیس جمهور افغانستان، دستگیر شده‌اند که تصور می‌شود اعضای شبکه حقانی باشند.

این مقام امنیت ملی افزود که این سه مرد شهروندان افغانستان هستند.

براساس ویدئویی که امنیت ملی در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، شبه‌نظامیان در حال برنامه‌ریزی برای حمله به آقای خلیلی هستند.

امنیت ملی گفته است که این ویدئو از یک "مخفیگاه تروریست‌ها" به دست آمده است.

هفته گذشته در جریان موجی از حملات سازمان‌دهی شده به وسیله مهاجمان انتحاری به سه نقطه در شهر کابل دست‌کم ۵۱ نفر کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016