یکشنبه 3 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس تصويب كرد؛ در صورت ارسال شش سوال به قوه قضاييه، رييس‌جمهور استيضاح مي‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز(يكشنبه) و در جريان بررسي جزئيات طرح اصلاح روند سوال از رييس‌جمهور مقرر كردند كه در صورتي كه تعداد سوالات ارسال شده به قوه قضاييه درباره رييس‌جمهور به عدد 6 برسد، طرح استيضاح رييس‌جمهور با رعايت مفاد اصل 89 قانون اساسي و مواد آيين‌نامه داخلي در دستور كار مجلس قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به موجب اصلاح ماده 197 آيين‌نامه داخلي مجلس، رييس‌جمهور موظف است ظرف يك ماه از تاريخ دريافت سوال يا سوالات در جلسه علني مجلس حضور يابد و به سوال يا سوالات مطروحه نمايندگان پاسخ گويد با عذر موجه و با تشخيص مجلس شوراي اسلامي.

بر اين اساس مدت طرح سوال يا سوالات از طرف نمايندگان منتخب سوال كنندگان حداكثر 30 دقيقه و مدت پاسخ رييس‌جمهور حداكثر يك ساعت است كه طرفين مي‌توانند وقت خود را دو بخش تقسيم كنند.

همچنين مقرر شد در اين صورت همه سوالات و پاسخ‌ها در بخش اول وقت هر يك از دو طرف بيان شود و در بخش دوم ابهامات سوال كنندگان و پاسخ‌هاي رييس‌جمهور مطرح شود.

بر اساس تبصره يك اين ماده پس از اين مرحله، درباره پاسخ رييس جهمور به هر يك سوالات از نظر قانع بودن به صورت جداگانه راي‌گيري مي‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چنانچه نمايندگان حاضر در جلسه از پاسخ رييس‌جمهور به سوالي قانع نشده باشند و پاسخ رييس‌جهمور ناقض قانون يا استنكاف از قانون باشد آن سوال به قوه قضاييه ارسال مي‌شود.

نمايندگان مجلس ماده 197 آيين‌نامه داخلي را با 148 راي موافق، 20 راي مخالف و 14 راي ممتنع از مجموع 201 نماينده حاضر به شرح فوق اصلاح كردند.

به گزارش ايسنا طرح اصلاح مواد 196 و 197 آيين‌نامه داخلي مجلس كه فوريت آن در جلسه علني يكشنبه 27 فروردين به تصويب رسيده بود، از سه‌شنبه 29 فروردين در دستور كار مجلس قرار گرفته و امروز پس از سه جلسه بررسي به تصويب نهايي نمايندگان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016