سه شنبه 5 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: وضعيت اقتصاد، اشتغال و توليد مطلوب نيست


- قانون‌گريزی و قانون‌ستيزی لطمات جبران‌ناپذيری بر کشور وارد کرده است
- از آفات فضای کنونی کشور کينه، تقابل‌های خصمانه، تهمت و دروغ است
- مشکلات اقتصادی به تدريج مانند موريانه پايه‌های قدرت و توان کشور را از بين می‌برد


خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ـ رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدارهای جداگانه با جمعی از اعضای شورای شهر تهران و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی تهران، پيشرفت، توسعه و رفاه مؤمنان را از تأکيدات دين مبين اسلام خواند و با اشاره به استعداد و ظرفيت‌های بی‌پايان موجود در ايران اسلامی، اوضاع کنونی اقتصاد، اشتغال و توليد را مطلوب ندانست و گفت: پس از جنگ طی برنامه‌های پنج ساله بسترها و بنيان‌های توسعه و توليد در کشور به درستی بنا نهاده شد و تا حد قابل قبولی نيز کشور ساخته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا،آيت‌الله هاشمی رفسنجانی با بيان اينکه از آفات فضای کنونی کشور کينه، تقابل‌های خصمانه، تهمت و دروغ است، تصريح کرد: انتظار اين است که در نظام اسلامی، با دوری از اين رذايل و حبّ و بغض‌ها، زمينه توسعه و بالندگی بيش از پيش کشور فراهم شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: برخی مشکلات مانند مسائل اقتصادی برای مردم قابل لمس است، ولی ممکن است مسائل و مشکلاتی در جامعه بروز کند که در کوتاه‌مدت قابل لمس و مشاهده مستقيم نباشد، ولی در بلندمدت و به تدريج مانند موريانه پايه‌های قدرت و توان کشور را از بين می‌برد.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی قانون‌گريزی و قانون‌ستيزی را از ديگر بلايای موجود در جامعه خواند و با تأکيد بر اينکه اين معضل لطمات جبران‌ناپذيری بر کشور وارد کرده است، افزود: برای رفع مشکلات و معضلات موجود در جامعه و نيز حرکت در مسير توسعه و پيشرفت لازم است همه در مدار قانون حرکت کنيم و از تفسير جناحی و باندی آن نيز بپرهيزيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به شعار امسال توسط رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: «توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايرانی» از جمله آرمان‌های بلند نظام است و تحقق عملی اين شعار برنامه‌ريزی دقيق و کارشناسانه و نيز اراده سياسی را طلب می‌کند.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی نکته ظريف شعار امسال را توجه به سرمايه ايرانی خواند و با تشريح اين مطلب گفت: سرمايه تنها منابع اقتصادی، ثروت و تسهيلات نيست بلکه سرمايه اصلی، خيل عظيم نخبگان، متخصصان، فارغ‌التحصيلان و مديران کاردان و باتجربه کشور هستند که در صورت حمايت و دادن ميدان مناسب به آنان انقلاب اقتصادی و توليدی در کشور به راه می‌اندازند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عقلانيت، تدبير و دورانديشی در سياست خارجی را زمينه‌ساز تحقق توليد ملی و اقتصاد بالنده داخلی خواند و تصريح کرد: سرمايه و سرمايه‌دار دلسوز و متعهد نياز به امنيت و فضای مناسب برای سرمايه‌گذاری مولد دارد و در صورت تحقق چنين شرايطی، سرمايه‌دار به جای سرمايه‌گذاری در کشورهای خارجی به خصوص کشورهای همسايه، با جان و دل به رونق اقتصاد و توليد کشور کمک خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016