پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه سفارت ايران در سوئيس: ما به دختر دکتر مصدق کمک می کرديم

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : در پی انتشار برخی مطالب در خصوص «خديجه مصدق» فرزند مرحوم دکتر محمد مصدق نخست وزير پيشين ايران و وضعيت اسفبار وی در آسايشگاهی در سوئيس سفارت ايران در اين کشور بيانيه‌ای صادر کرد.
سفارت ايران در برن ضمن صدور بيانيه‌ای در اين خصوص اعلام کرد: اخيرا در فضای مجازی در خصوص سرکار خانم خديجه مصدق فرزند مرحوم دکتر محمد مصدق نخست وزير پيشين ايران مطالبی منتشر شده که با توجه به اطلاعات نادرست موجود در آن، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ايران موارد ذيل را برای اطلاع عموم و روشنگری اعلام می‌دارد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- خانم خديجه مصدق در تاريخ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۲ در سن هشتاد سالگی در شهر نوشاتل سوييس دار فانی را وداع گفته و در همان شهر به خاک سپرده شده است.
- ايشان به دليل بيماری که در صغر سن دچار شده بود، بيش از پنجاه سال در آسايشگاه بيماران شهر نوشاتل زندگی می‌کرد و در زمان حيات مرحوم دکتر محمد مصدق، هزينه‌های آسايشگاه مذکور (بعضا تا حدود ۱۰ هزار فرانک در ماه) توسط وی و سپس تا اوايل دهه هفتاد هجری شمسی توسط وراث پرداخت می‌شد. بعدا هزينه‌ها توسط قيم و مشارکت يک نهاد اجتماعی مقيم کانتون نوشاتل تامين می‌گرديد.
- مسئولين کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ايران در برن نيز وضعيت وی را مورد پيگيری قرار داده و در محل آسايشگاه مذکور از مرحومه خديجه مصدق عيادت نموده‌اند. هر چند مرحومه مصدق بنا بر بيماری طولانی، علاقه‌ای به ديدار کسی نشان نمی‌داد.
- همچنين به مناسبت‌های مختلف علاوه بر تقديم برخی هدايا، کمک‌های مالی نيز از سوی دولت و سفارت جمهوری اسلامی ايران به آسايشگاه فوق الذکر صورت گرفته است.
گفته می‌شود که در مطالب اينترنتی ايران متهم به بی‌اعتنايی به شرايط جسمانی خانم مصدق شده بود.
محمد مصدق متولد ۱۲۶۱ سياست‌مدار، دولت‌مرد، نمايندهٔ چند دوره مجلس شورای ملی و نخست‌وزير ايران در سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ بود.
وی در ۱۴ اسفند ۱۳۴۵ درگذشت.
مصدق در سال ۱۲۸۰ خورشيدی هنگامی که ۲۲ سال داشت با زهرا دختر مير سيد زين العابدين ظهيرالاسلام سومين امام جمعه تهران ازدواج کرد. زهرا ملقب به شمس السلطنه بود. مادر زن مصدق، دختر ناصرالدين شاه بود که لقب ضياالسلطنه را داشت و پس از مرگ وی اين لقب به دخترش زهرا که همسر مصدق بود داده شد.
ازدواج اين دو ۶۴ سال ادامه يافت. حاصل اين ازدواج دو پسر به نام های احمد و غلام حسين و سه دختر به نامهای منصوره، ضيااشرف و خديجه بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016