سه شنبه 12 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان پرست: ادامه ‌گستاخی‌های امارات واکنش تهران ‌را به‌دنبال دارد

خبرگزاری مهر ـ رامين مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به طرح برخی از نمايندگان مجلس برای بازنگری در روابط با امارات، تاکيد کرداگرچه اولويت تهران توسعه روابط با ديگر کشورهاست اما برخی ادعاهای نسنجيده ممکن است باعث شود که مجلس ايران تصميماتی را اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که امروز سه شنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه برخی نمايندگان مجلس به دنبال طرحی برای بازنگری در روابط با امارات به دليل اظهارات و گستاخی های اين کشور هستند و پيشنهاداتی را مبنی بر کاهش روابط سياسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله اعزام توريست به امارات را مطرح کرده اند تصريح کرد: روابط با همسايگان جزء اولويت های سياست خارجی ما است و بايد همواره به دنبال راه های جديد همکاری باشيم و اين همکاری ها می تواند منجر به تامين همکاری و ثبات شود.

وی افزود: اگر در برخی اظهارات ادعاها و مطالبی به صورت نسنجيده مطرح شود توصيه جدی می کنيم که خودداری کنند چون نمايندگان مجلس ايران به عنوان نمايندگان مردم ممکن است بر اثر ادامه برخی گستاخی ها تصميماتی را در رابطه با همکاری با برخی کشورها داشته باشند.

مهمانپرست گفت: توصيه می کنيم کاری نشود که به روابط اين کشورها و جمهوری اسلامی ايران خدشه وارد کند که اين متوجه مقامات برخی کشورهای منطقه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی دستگاه ديپلماسی تاکيد کرد: نبايد مردم ما را به مسيری هدايت کنند که اين کشورها از منافعی که می تواند از رابطه با ايران داشته باشند محروم شوند.

مهمانپرست در رابطه با سفر رئيس جمهور به جزيره ابوموسی تاکيد کرد: همانطور که بارها اعلام کرده ايم بحث جزاير سه گانه مربوط به حاکميت ملی کشور ما است و سفر رئيس جمهور به ابوموسی در چارچوب اعمال حاکميت ملی و سفر استانی صورت گرفت و اظهارات متفرقه و نسنجيده افراد ديگر درباره جزاير را نخواهيم پذيرفت.

وی گفت: اين موضوع هميشه جزء مسائل حاکميتی ملی ما بوده و در آينده نيز در چارچوب مسائل داخلی به آن خواهيم پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اينکه جزاير سه گانه متعلق به ايران است و در تاريخ طولانی کشور ما جزء لاينفک سرزمين های ايران بوده و خواهد بود، گفت: برخی دوستان ما در کشورهای عربی به تحريک برخی کشورهای فرامنطقه ای برای تغيير نام خليج فارس و کار بردن نام جعلی برای آن تلاش می کنند، ما يادآوری می کنيم که در توطئه قدرت های بزرگ بازی نکنند و به حقايق تاريخی تسليم شوند.

وی در رابطه با مذاکرات آتی با گروه ۱+۵ اظهار کرد: همانطور که بارها اعلام کرده ايم ما با حسن نيت وارد مذاکرات شده ايم و انتظار ما از طرف مذاکره اين است که با حسن نيت و روحيه همکاری مذاکرات را دنبال کند.

مهمانپرست با اشاره به مذاکرات قبلی ايران با گروه ۱+۵ در استانبول گفت: خوشبختانه در استانبول شاهد روحيه همکاری بوديم و اميدواريم اين روحيه حفظ شود تا نتايج مطلوبی حاصل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در رابطه با اقدام سفارت کانادا در تعطيل کردن بخش صدور ويزای اين سفارتخانه از احتمال عمل متقابل بعد از بررسی موضوع خبر داد و گفت: اگر اين اقدام در جهت مخالفت با منافع ملی ما باشد پاسخ مناسبی دريافت خواهند کرد.

وی همچنين از برگزاری سران عدم تعهد در تهران و در نيمه اول شهريور ماه سال جاری خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016