چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش سفير ايران به اظهارات رئيس ستاد کل ارتش روسيه: باعث تعجب و مايه تأسف است


خبرگزاری مهر ـ سفير ايران در روسيه گفت: سخنان نيکولای ماکاروف رئيس ستاد کل ارتش روسيه در مورد امکان تهديد امنيت روسيه از طرف ايران، باعث تعجب تهران شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود رضا سجادی سفير ايران در مسکو در گفتگو با خبرگزاری «روس بيزنس کنسالتينگ»، اعلام کرد : سخنان نيکولای ماکاروف رئيس ستاد کل روسيه در مورد امکان تهديد امنيت روسيه از طرف ايران باعث تعجب تهران شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفير ايران گفت: «در واقع متأسفم که خطر واقعی برای امنيت روسيه از طرف ناتو با اين تهديد ساختگی مقايسه می‌شود».

سجادی افزود: برغم تمام مساعی روسيه و آمادگی آن برای رفتن به پيشواز طرف مقابل، اعضای ناتو تلاش برای توسعه همکاری را ناديده ميگيرند».

وی خاطر نشان کرد: «معرفی ايران دوست روسيه به عنوان يک دشمن باعث کاهش خطر ناتو برای آن نميشود».

همچنين محمود رضا سجادی سفير ايران در مسکو در گفت‌وگو با بلومبرگ تأکيد کرد: اتحاديه اروپا با تهديد اعمال مجازاتهای نفتی در واقع سعی ميکند با تفنگ بدون فشنگ ايران را تهديد کرده باشد.

وی افزود: «مجازاتهای نفتی اروپا عليه ايران در واقع دچار شکست ميشود. برای مثال، يکی از کشورهای اروپايی دريافت کننده نفت ما در واقع اين نفت را به عنوان قيمت پروژه های قبلاً اجرا شده در ايران دريافت ميکند».

وی افزود: «اگر کشوری دوست دارد پروژه هايی را بطور رايگان عملی کند البته کار خودش است ولی از آنجا که اين قراردادی است که قبلاً امضا شده بود پس اگر نفت نباشد تنها معنی آن عدم پرداخت در ازای پروژه خواهد بود». علاوه بر اين، به گفته سجادی، توليد نفت در جهان حد و حدود معينی دارد و «بازی با نفت ميتواند برای اقتصاد اروپا خيلی خطرناک باشد».

سجادی خاطر نشان کرد:«من معتقدم خود اروپا هم اگر خوب فکر کند سعی خواهد کرد حملاتش را مهار کند».

وی افزود:«اين امر مثل تهديد با تفنگ بدون فشنگ است».

سفير ايران تأکيد کرد: «مجازاتهای خارج شونده از محدوده قطعنامه ها ابزاری برای پياده کردن سياست يکجانبه غرب ميباشد. من ميخواهم به اين اشاره کنم که آمريکا و اروپا پس از تصويب قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل مجازاتهايی اعمال کردند که از چارچوب توافقات حاصله در شورای امنيت فراتر رفت و اين امر نشانه بی احترامی به روسيه و چين و همچنين ديگر اعضای شورای امنيت بود».

وی گفت:«بهتر است آنها خودشان اشتباه خويش را جبران کنند».

سفير تأکيد کرد: «نمی‌شود از يک طرف از ضرورت مذاکره ديپلماتيک سخن راند و در عين حال مجازاتها را اعمال کرد. در اين صورت مذاکره چه معنايی دارد؟»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016