یکشنبه 17 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير پيشين ايران در عمان: اعتراضات مردمي به اقدام گوگل، در جهت اثبات خليج فارس مفيد است

سفير پيشين ايران در عمان با تاكيد بر تاثير مثبت اعتراضات مردمي به اقدام اخير سايت گوگل در تغيير عنوان خليج فارس ابرازي اميدواري كرد: اين اعتراضات در جهت اثبات خليج فارس مفيد واقع شود.

محمدجواد آسايش، سفير پيشين ايران در عمان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: به لحاظ تاريخي از ديرباز نام اين منطقه خليج فارس بوده و حتي در نوشته‌ها و اسناد موجود ميان اعراب نيز اين موضوع كاملا مشخص است و به گونه‌اي نيست كه قابل بحث و تجديدنظر باشد.

وي با بيان اينكه در همه اسناد جهان، نام خليج فارس به طور واضح ثبت شده است، ادامه داد: بايد توجه كشورهايي كه دنباله‌رو اين ادعا هستند را به خطرات اين نكته جلب كرد كه اگر تلاش شود نامگذاري‌هاي قديمي تغييري پيدا كند، در اين صورت هرج و مرج بزرگي در سراسر جهان به وجود مي‌آيد و هركس زورش بيشتر باشد، اسم مكاني را مي‌تواند تغيير دهد. بر همين اساس بايد توجه جهانيان را به اين خطر جلب كرد تا همگان به قوانين بين‌المللي پايبند باشند.

سفير پيشين ايران در عمان با اشاره به پيشينه تاريخي كشورهاي حوزه خليج فارس افزود: همه كشورهاي حاشيه خليج فارس به غير از بحرين كه جزو ايران بود خالي از سكنه، صحرايي و بدون آب و علف بود و به طور كلي اكثر اين كشورها از سابقه طولاني برخوردار نبوده و در گذشته جزو حاكميت عثماني‌ها محسوب مي‌شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آسايش با اشاره به آغاز اعتراضات عمومي نسبت به اقدام اخير گوگل اضافه كرد: به طور كلي نام جعلي خليج فارس براي اولين بار از سوي عبدالله ناصر در مصر به دليل انحراف ذهن جهان عرب از اشغال رژيم‌صهيونيستي و مقابله با طرفداري شاه از اين رژيم مطرح شد، اما به مرور زمان مطرح شدن اين مساله به نفع اسرائيل است.

وي خاطرنشان كرد: ادامه اعتراضات مردمي نسبت به استفاده نام جعلي خليج فارس باعث مي‌شود جوانان و افراد غيرمطلع با اين موضوع آشنا شوند و با مراجعه به تاريخ و اصناف به حقانيت خليج فارس پي ببرند.

به گزارش ايسنا، سايت جستجوي گوگل در بخش نقشه خود (گوگل مپز) اسم خليج فارس را از روي نقشه خود برداشته است و وقتي اسم خليج فارس را به زباني (انگليسي، عربي و ... به جز فارسي!) جستجو مي‌كنيم، با يك علامت جاي آن را در منطقه نشان مي‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016