سه شنبه 19 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا خواهان "گام های عملی فوری" ايران برای اعتمادسازی شد

بی بی سی ـ آمريکا روز دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ماه (۷ مه) از ايران خواست که در جريان مذاکرات اتمی اين کشور با گروه ۱+۵ برای ايجاد اعتماد "گام های عملی فوری" بردارد.

رابرت وود، نماينده آمريکا در آژانس بين المللی انرژی اتمی در کنفرانسی در وين گفت: "ما همچنان نسبت به پافشاری ايران در مورد عدم پايبندی به تعهداتش در مورد توافقنامه منع گسترش سلاح های هسته ای نگران هستيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای وود همچنين تاکيد کرد که ما به دنبال روندی هستيم تا بتواند به نتايجی ملموس منتهی شود و از ايران خواسته ايم که در اين باره گامهايی عملی بردارد.

نماينده آمريکا همچنين گفت: "جامعه بين الملل نگران آن است که ايران اجازه دسترسی به اطلاعات، مدارک و اماکن مورد نظر نمايندگان آژانس را به آنها ندهد، در حالی که اين دسترسی می تواند به حل بحران هسته ای ايران کمک کند.

در جريان همين کنفرانس ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا در بيانيه ای مشترک اعلام کردند که ايران بايد "فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم" را به حال تعليق درآورد. درخواستی که مکررا از سوی ايران رد شده است.

گفت و گوهای اتمی ايران با کشورهای ۱+۵ (شامل پنج عضو دائم شورای امنيت سازمان ملل يعنی آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه به علاوه آلمان) پس از ۱۴ ماه توقف، روز شنبه ۱۴ آوريل (۲۶ فروردين) در شهر استانبول در ترکيه از سر گرفته شد. دو طرف گفت و گوهای اخير را "مثبت و سازنده" ارزيابی کردند.

کشورهای غربی ايران را به تلاش برای دستيابی به سلاح هسته ای متهم کنند، اما ايران ضمن رد اين اتهامات برنامه های اتمی خود را صلح آميز توصيف می کند.

شورای امنيت سازمان ملل طی حدود شش سال گذشته با صدور بيانيه ها و قطعنامه هايی از ايران خواسته است که برای شفاف سازی فعاليت های اتمی خود با نهادهای بين المللی همکاری کامل داشته باشد و تا زمانی که جامعه جهانی از صلح آميز بودن اين فعاليت ها اطمينان نيافته، بخشی از برنامه های اتمی خود، به خصوص در زمينه غنی سازی اورانيوم را به حالت تعليق در آورد.

اين شورا برای وادار کردن دولت ايران به قبول خواست های مندرج در اين مصوبات، يک رشته تحريم های بين المللی را عليه ايران به اجرا گذاشته است، اما مقامات جمهوری اسلامی قطعنامه های شورای امنيت را غيرقانونی دانسته و از پذيرش آنها خوداری ورزيده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016