چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۲۷ هزار تومانی يارانه نقدی

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ با مصوبات روز گذشته مجلس شورای اسلامی ميزان يارانه نقدی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ايسنا، پس از تصويب رقم ۶۶ هزار ميليارد تومان به عنوان درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها در قانون بودجه ۹۰ ، روز گذشته پرونده قانون هدفمندی يارانه‌‌ها در مجلس شورای اسلامی بسته شد.

بر اساس مصوبات روز گذشته مجلس، دولت موظف است تا مبلغ ۴۸ هزار ميليارد تومان از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی را به منظور اجرای ماده ۷ قانون هدفمند کردن يارانه‌ها هزينه کند. بر اين اساس ماده ۷ قانون هدفمند کردن يارانه‌ها دولت را مجاب کرده است که حداکثر تا ۵۰ درصد خالص وجوه حاصل از اين اجرای اين قانون را در قالب پرداخت نقدی و غيرنقدی به لحاظ درآمد خانوار نسبت به کليه خانوارهای کشور به سرپرست خانوار پرداخت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به علاوه در ماده ۷ قانون هدفمند کردن يارانه‌ها تاکيد شده است که اين درآمدها در جهت تامين بيمه‌های اجتماعی، خدمات درمانی، ارتقای سلامت جامعه و کمک به تامين هزينه مسکن، مقاوم‌سازی مسکن و اشتغال هزينه گردد.

براساس اين گزارش، بنا بر مصوبه ديگر مجلس شورای اسلامی ۱۰ هزار ميليارد تومان به‌منظور اجرای مواد ۶ و ۸ قانون هدفمندکردن يارانه‌ها به دولت اختصاص داده شده است که دولت طبق اين مواد، اين مبالغ را می‌تواند برای بهينه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای توليدی، خدماتی و مسکونی و تشويق و صرفه‌جويی و الگوی مصرف و همچنين بهبود حمل و نقل عمومی، حمايت از توسعه صادرات نفتی، حمايت از توليدکنندگان بخش کشاورزی و صنعت و توسعه و خدمات الکترونيکی اختصاص دهد.

بند ديگر مصوبه مجلس برای تعيين نوع هزينه‌کرد درآمدهای دولت از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها اختصاص ۶ هزار ميليارد تومان به بند ب ماده ۳۴ قانون برنامه پنج ساله برنامه پنجم توسعه است که بخش سلامت را در برمی‌گيرد.

همچنين مجلس شورای اسلامی ۲ هزار ميليارد تومان را به صندوق بيمه بيکاری از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها اختصاص داده است.

بر اين اساس، اگر بنا به مصوبه روز گذشته کميسيون تلفيق مجلس شورای اسلامی ۱۰ ميليون نفر از اقشار مرفه از دريافت يارانه معاف شوند، ۶۵ ميليون نفر يارانه خواهند گرفت.

به علاوه با توجه به اين‌که دولت يارانه نقدی فاز دوم را از زمان تغيير قيمت حامل‌های انرژی افزايش خواهد داد به نظر می‌رسد با توجه به زمزمه‌های اجرای فاز دوم از خردادماه، برای ۱۰ ماه منتهی به پايان سال يارانه نقدی پرداخت شود.

بنابراين دولت بايد ماهانه ۴ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان يارانه نقدی را به ۶۵ ميليون نفر پرداخت کند که تقريبا رقمی معادل ۷۳ هزار تومان می‌شود که نسبت به يارانه فاز اول ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزايش خواهد داشت.

بر اساس اين گزارش سال گذشته دولت ۸۰ درصد درآمد ۵۴ هزار ميلياردی تعيين شده برای فاز اول هدفمندی که معادل ۴۰ هزار ميليارد تومان بود را به يارانه نقدی اختصاص داد و برای هر فرد مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را به صورت ماهانه واريز کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016