پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعويق دوباره عمل جراحی حسين رونقی به دليل عدم اعطای مرخصی درمانی


کميته گزارشگران حقوق بشر ـ حسين رونقی ملکی وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشر روز دوشنبه هفته جاری بار ديگر به بيمارستان اعزام و به دليل عدم موافقت با مرخصی استعلاجی پس از عمل جراحی، مورد درمان قرار نگرفته و به زندان بازگردانده شد.

رونقی که در طول ۱۶ ماه گذشته از مشکل کليوی رنج می‌برد تاکنون چندين عمل جراحی انجام داده، اما به علت اصرار به نگهداری وی در زندان نتوانسته مراحل درمانی خود را به پايان برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مسأله موجب از کار افتادن يکی از کليه‌های وی و عفونت کليوی برای وی شده و سلامت جسمانی‌اش را تحت خطر قرار داده است.

اين در حالی است که روز دوشنبه پزشکان متخصص بار ديگر بر لزوم جراحی هر چه سريع‌تر اين وبلاگ‌نويس تأکيد کردند. وی نياز دارد بعد از عمل جراحی زير نظر متخصصان باشد تا مراحل درمانی خود را طی کند.

اين وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشر هم اکنون دو سال و نيم است که بدون مرخصی در زندان اوين به سر می‌برد. وی در تاريخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان در نزديکی تبريز بازداشت و بلافاصله به بند ۲ الف زندان اوين منتقل شد. وی مدت ۱۰ ماه را در سلول‌های انفرادی اين بند زندان اوين تحت فشارهای روحی و جسمی برای اخذ مصاحبه و اعترافات تلويزيونی قرار گرفت و سرانجام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد.

اين حکم از سوی دادگاه تجديد نظر استان تهران به تأييد رسيده و اين وبلاگ‌نويس هم اکنون با وجود بيماری و نياز مبرم به درمان پزشکی در حال سپری کردن دوران محکوميت خود در بند ۳۵۰ زندان اوين است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016