یکشنبه 31 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: غربی ها در مذاكرات بغداد سیاست تعامل را دنبال كنند

تهران - رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آستانه مذاكرات ایران و گروه 1+5 در بغداد،گفت:غربی ها در مذاكرات بغداد به جای سیاست تقابل برعلیه ایران سیاست تعامل را دنبال كنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'علاء الدین بروجردی' نماینده بروجرد در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با تاكید بر این كه ایران به دنبال فعالیت های صلح آمیز در منطقه است، اظهارداشت: مذاكرات ایران با گروه 1+5در بغداد ادامه مذاكرات استانبول خواهد بود.

وی تصریح كرد كه به رغم فشارهای بین المللی، صدور قطعنامه های پی در پی و اعمال تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از دستیابی به دانش هسته ای كوتاه نمی آید.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد:جمهوری اسلامی ایران بنیانگذار خاورمیانه بدون سلاح هسته ای است.

بروجردی با بیان این كه برخی ها عنوان می كنند اجلاس بغداد پایان مذاكرات ایران با گروه 1+5 است، گفت كه این اظهارات صحت ندارد ، ایران همچنان مذاكرات را دنبال می كند.

وی خاطرنشان كرد: بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران امروز در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

رییس كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به سفر یوكیا آمانو مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اظهارداشت: این سفر به منظور انجام گفت و گو با مقامات ایرانی جهت همكاری های ایران با آژانس انجام می شود.

بروجردی تصریح كرد: در این دیدار در ارتباط با موضوع هسته ای ایران، ادامه همكاری ها در چهارچوب معاهده ان پی تی و موافقتنامه پادمان گفت و گو می شود.

بروجردی تاكید كرد كه نتایج مذاكرات آمانو و مقامات ایرانی در روند مذاكرات بغداد، مفید و موثر خواهد بود.

وی همچنین نتایج سفر خود به تركمنستان را تشریح كرد.

نماینده بروجرد در مجلس اظهارداشت: این سفر به مناسبت بیستمین سالگرد تدوین قانون اساسی در كشور تركمنستان و شركت در اجلاس ملی این كشور برگزار شد.

بروجردی با بیان این كه دو كشور ایران و تركمنستان به دنبال تقویت روابط دو جانبه هستند، گفت: موضع كشور تركمنستان در قبال جمهوری اسلامی ایران مثبت است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: در این سفر همچنین با رییس جمهوری تركمنستان دیدار و مذاكراتی در خصوص روابط دو جانبه انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بروجردی یادآور شد: در این دیدار همچنین سلام گرم دكتر 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری و 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری تركمنستان ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به راه ترانزیتی كه بین ایران و كشور تركمنستان وجود دارد بحث تجارت یكی از محورهای مهم گفتگو با رییس جمهور تركمنستان بود كه در این راستا تلاش می شود تا در بحث تجارت تعامل هایی را میان این دو كشور برقرار سازیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یادآور شد: با توجه به اهمیت گروه دوستی پارلمانی ایران با كشورهای همسایه یكی از اولویت های مهم مجلس نهم گسترش گروه های دوستی پارلمانی است.

علاء الدین بروجردی رییس كمیسیون امنیت ملی روز جمعه به منظور حضور در مراسم بیستمین سالگرد تدوین قانون اساسی عازم تركمنستان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016