سه شنبه 9 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمع آوری کراوات از مغازه ها

حتی به ما اعلام شده سربرگمان که در آن از قديم يک عکس کراوات روی آن وجود داشت بايد عوض شده و عکس کراوات از روی آن برداشته شود.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا): بعد از پيروزی انقلاب اسلامی فروش کراوات در ايران ممنوع شد، ولی طی سال‌های اخير همواره برخی فروشندگان اقدام به فروش آن می‌کردند که در برخی موارد با تذکر بخش‌های مسوول در نيروی انتظامی هم مواجه می‌شدند. البته اين موضوع هيچ گاه به صورت جدی دنبال نشده، به طوريکه فروش آن در مغازه‌های کت و شلوار فروشی شکل گسترده‌تری هم يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تازه‌ترين اخبار حاکی از آن است که فروش کراوات دوباره با سخت‌گيری مواجه شده است. در اين باره يکی از فروشندگان گفت: اداره اماکن نيروی انتظامی چند روزی است که اين دستور را صادر کرده است و ما مجبور به جمع‌آوری همه کراوات‌ها از مغازه شده‌ايم. ظاهرا اين تحريم فقط برای مغازه‌هايی که محصول برند می‌فروشند، اعلام شده است.

جواد دروديان - رييس اتحاديه پيراهن دوزان و پيراهن فروشان، نيز در همين خصوص اظهار داشت: بعد از پيروزی انقلاب اسلامی فروش کراوات ممنوع شد، ولی اين موضوع به صورت جدی دنبال نمی‌شد و هرازگاهی اين بحث به شدت پيگيری شده و از فروش آن ممانعت به عمل می‌آمد. حتی به ما اعلام شده سربرگمان که در آن از قديم يک عکس کراوات روی آن وجود داشت بايد عوض شده و عکس کراوات از روی آن برداشته شود.

وی در پاسخ به اين سوال که بسياری از مغازه‌ها کراوات را در ويترين گذاشته و از طريق مانکن‌ها به نمايش می‌گذارند، اظهار داشت: بازرسان اصناف و اماکن مدتی است که اين موضوع را جدی گرفته و مانع از اين کار شده‌اند. البته شايد اين به شانس مغازه‌‌دار بستگی داشته باشد و اگر بازرسان و اماکن از آن مغازه‌ها اطلاع يابند، دستور ممنوعيت فروش کراوات را به آن‌ها نيز اعلام می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016