سه شنبه 9 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيمون پرز: احمدی‌نژاد در تدارک هولوکاست ديگری است

راديو زمانه ـ شيمون پرز، رئيس جمهوری اسرائيل، حکومت ايران را متهم کرد که می‌خواهد "هولوکاست ديگری" را تدارک ببيند.

به گزارش نشريه جروسالم پست، شيمون پرز که امروز ۲۹ ماه مه (۹ خرداد) با يواخيم گاوک، رئيس جمهوری آلمان در اسرائيل ديدار داشت، گفت اگرچه محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران وجود هولوکاست را انکار می‌کند، خود او در تدارک هولوکاست ديگری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هولوکاست به کشتار دسته‌جمعی يهوديان در جريان جنگ جهانی دوم گفته می‌شود که حکومت نازی‌ آلمان مسئول آن بود. گفته می‌شود در اين واقعه ميليون‌ها تن از يهوديان کشته شدند، اما محمود احمدی‌نژاد آن را انکار می‌کند و آن را "دروغ" می‌خواند.

بر اساس گزارش جروسالم پست، يکی از محورهای گفت‌وگوی شيمون پرز و يواخيم گاوک برنامه‌های هسته‌ای ايران بود که پرز در اين‌باره نگرانی‌های اسرائيل را بيان کرد.

گاوک نيز درباره به وجود آمدن ايران هسته‌ای ابراز نگرانی کرد و آن را خطری برای اسرائيل و کل منطقه دانست اما در عين حال، گفت اميدوار است اين مسئله از طريق مذاکره حل شود. وی گفت تعهد به امنيت و وجود اسرائيل در سياست آلمان حياتی است.

برنامه‌های هسته‌ای ايران به يکی از مهم‌ترين مناقشه‌های بين‌المللی آن تبديل شده‌است. اسرائيل و متحدان غربی آن، مانند ايالات متحده آمريکا و آلمان ادعا می‌کنند ايران قصد دستيابی به توانايی ساخت سلاح هسته‌ای را دارد، اما ايران اين ادعا را رد می‌کند.

يواخيم گاوک روز گذشته به منظور تقويت روابط دو جانبه ميان اسرائيل و آلمان و رايزنی درباره برنامه هسته‌ای ايران به اسرائيل سفر کرد.

او در اين سفر با بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، رهبران فلسطين در رام‌الله و بازماندگان تيم اسرائيل از واقعه المپيک سال ۱۹۷۲ مونيخ نيز ديدار خواهد داشت.

در واقعه المپيک مونيخ چند تن از اعضای تيم المپيک اسرائيل توسط گروهی فلسطينی گروگان گرفته شدند که اين حادثه منجر به کشته شدن برخی از آنان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016