چهارشنبه 10 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال محمد رضا‌پور شجری، وبلاگ نويس به دادگاه، با دستبند و پابند

کميته گزارشگران حقوق بشر- محمد رضا‌پور شجری، وبلاگ نويس ۵۱ ساله، که هم اکنون دوران ۴ ساله حبس خود را در زندان ندامتگاه کرج سپری می‌کند هفته گذشته، ۴ خرداد ماه، با دست بند و پابند به دادگستری کرج انتقال داده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که برگه اعزام به دادگاه از سوی شعبه ۴ اجرای احکام کيفری صادر شده بود، اما وی به شعبه ۱۰۹ کيفری دادگستری کرج منتقل و از سوی رثيس اين شعبه، قاضی سرابی مورد نقد قرار گرفت، که چرا مطالبی در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اينکه قاضی، وی را مورد تهديد قرار داده است.

محمدرضا پورشجری در حالی به دادگاه منتقل شد که از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب دست بند و پابند به همراه داشت و ماموران اعزام ضمن بد رفتاری با اين زندانی سياسی، وی را از نوشيدن آب و استفاده از دستشويی محروم کرده بودند. و هر بار که وی به دليل درد ناشی از فشار دستبند و پا بند‌ها، نا‌توان در راه رفتن می‌شد، با استفاده از شوکر از سوی ماموران مورد آزار و اذيت قرار می‌گرفت.

محمدرضا پورشجری در تاريخ ۲۱ شهريور ماه ۱۳۸۹ در منزلش در کرج بازداشت شد. او بعد از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجايی‌شهر منتقل و مدت هفت ماه در سلول انفرادی مورد شکنجه و آزار و اذيت قرار گرفت که اين فشار‌ها موجب آسيب‌های جسمی برای وی شده بود.

وی هم اکنون در زندان زندان ندامتگاه کرج دوران محکوميت خود را پشت سر می‌گذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016