شنبه 13 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرگس محمدی با صندلی به اتاق ملاقات برده شد

"نرگس محمدی"، فعال حقوق بشر روز شنبه سیزدهم خرداد ماه 1391 در حالی برای انجام ملاقات با خانواده خود به اتاق ملاقات برده شد که او بر روی یک صندلی نشسته و توسط چهار نفر حمل می شد.

پیش از این خانواده نرگس محمدی از احتمال تشدید و گسترش بیماری او در فضای نامناسب و ضرورت دور نگاه داشتن این بیمار از چنین فضاهایی از سوی پزشکان خبر داده بودند.

نرگس محمدی پس از آنکه در خرداد ماه 1389 بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد، به بیماری "فلج عضلانی" مبتلا و همین مسأله موجب آزادی او شد.

نرگس محمدی در ملاقات با خانواده خود در خصوص وضعیت جسمانی خود، گفته است که با وجود درخواست برای انتقال به زندان اوین در تهران، یعنی جایی که حکم برای او صادر شده و محل سکونتش بوده است اما همچنان در زندان زنجان نگهداری می شود.

نرگس محمدی گفته است که فلج عضلانی اش تشدید شده و تنها دارویی که به او داده می شود، مسکنی است که از طریق آمپول تزریق می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این در حالی است که بیمار "فلج عضلانی" احتیاج به مراقبت ویژه و فضای دور از استرس دارد. استمرار فلج عضلانی باعث می شود که بیماری مزمن شده و در صورت محقق نشدن شرایط مناسب، مداوای آن طولانی و حتی غیر ممکن شود.

از همین رو خانواده نرگس محمدی بارها از مسئولان خواسته اند تا او را به مکان مناسبی منتقل کنند. آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها نیز در خصوص چگونگی نگهداری زندانیان بیمار و سیاسی، دارای دستورالعمل هایی است که به گفته خانواده نرگس محمدی، مسئولان تا کنون به آنها عمل نکرده اند.

نرگس محمدی در حال حاضر در زندان زنجان، شهری غیر از محل سکونت خود، زندانی است.

زندانیان در زندان زنجان از داشتن امکانات بسیار معمولی محروم هستند و همچنین در این زندان، زندانی سیاسی وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016