جمعه 2 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی​نژاد: در فعالیت های هسته ای ما تاكنون هیچ انحرافی به اثبات نرسیده است

احمدی نژاد گفته است جمهوری اسلامی ایران در مذاكرات همچنان خویشتنداری و صبوری كرده و به دنبال ایجاد همكاری متقابل است اما مطمئناً از حقوق ملت خود به طور كامل دفاع خواهد كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ریودوژانیرو- محمود احمدی نژاد با بیان این كه كشورهای غربی با پیشرفت ایران در عرصه های علمی و فناوری مخالف هستند، گفت: سلاح هسته ای فقط بهانه ای در دست آنها برای تحت فشار قراردادن ایران و جلوگیری و یا متوقف كردن پیشرفت های ملت ما است.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری عصر پنجشنبه با خبرنگاران رسانه های برزیلی و رسانه های خارجی مقیم برزیل به سوالات آنها در زمینه نشست ایران با گروه 1+5 ، مواضع ایران در قبال سوریه، كمك برزیل به حل موضوع هسته ای ایران و ایجاد نظم نوین جهانی پاسخ داد.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مشترك در خصوص برخوردهای دوگانه سازمان‌های جهانی از جمله سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال كشورهایی كه از انرژی هسته‌ای برخوردار هستند و كشورهایی كه به دنبال دستیابی انرژی هسته ای صلح آمیز هستند، گفت: مواجهه نظام حاكم بین‌المللی با موضوع هسته‌ای یكی از نشانه‌های بی‌عدالتی نظم حاكم در جهان است ، زیرا كسانی كه خودشان دارای سلاح اتمی بوده و از آن استفاده كرده اند، امروز به وسیله آن ملت‌ها را تهدید می‌كنند و همزمان شعار مبارزه با سلاح هسته‌ای سر می‌دهند.

وی با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران معتقد است كه انرژی هسته‌ای همانند سایر انرژی ‌ها باید در دسترس ملت‌ ها قرار بگیرد و این حق مسلم همه ملت ‌ها است، افزود: متأسفانه عده‌ای انرژی اتمی و بسیاری از مسایل حساس جهان را در انحصار خود می‌دانند كه این گواه حاكمیت یك مدیریت انحصار طلب بر جهان است.

رییس قوه مجریه ، سلاح اتمی را بدترین و زشت‌ترین سلاحی دانست كه در اختیار انسان‌ها قرار گرفته و در یك لحظه بسیاری از انسان‌های با گناه و یا بی‌گناه را نابود می‌كند و از سوی دیگر به ابزاری برای زورگویی سلطه‌گران به دیگران تبدیل شده است.

احمدی‌نژاد در خصوص سابقه برنامه هسته‌ای ایران توضیح داد: تا 33 سال قبل دولتی دیكتاتور كه با كودتا و با حمایت دولت آمریكا به ملت ایران تحمیل شده بود، در این كشور حاكمیت داشت و در آن زمان با وجود اینكه جمعیت ایران حدود 35 میلیون نفر بود و روزانه بیش از شش میلیون بشكه نفت تولید می‌شد، 90 درصد مردم ما در فقر بسر می‌بردند و آن دیكتاتوری مورد حمایت غرب قرار داشت.

وی با بیان اینكه دولت‌های غربی در آن زمان شش قرارداد اتمی با آن رژیم بسته بودند، افزود: از زمانی كه ملت ایران انقلاب كرد و آزادی و حق انتخاب را به دست آورد، دولت‌های غربی به طور یك جانبه قراردادهای خود را با ایران لغو كرده و تا امروز میلیاردها دلار به ملت ایران بدهكارند كه آن را پرداخت نمی‌كنند.

او با بیان اینكه ایران جزو نخستین كشورهایی است كه اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی را پذیرفته و تاكنون بیشترین همكاری را با آن داشته است، این سوال را مطرح كرد كه چرا با وجود همكاری‌های گسترده، ایران تحت فشار غرب قرار دارد؟

احمدی نژاد افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام كرده است كه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و در فعالیت های هسته ای ما تاكنون هیچ انحرافی به اثبات نرسیده است.

**كشورهای غربی از حكومتهایی كه مشروعیت ندارند، حمایت می كنند

وی در ادامه این نشست خبری با بیان اینكه كشورهای غربی از حكومت هایی كه مشروعیت ندارند، حمایت می كنند، اظهار داشت: آنها با بمب اتم مخالف نیستند، چرا كه در منطقه ما كسانی هستند كه حتی مشروعیت حكومت ندارند، اما كشورهای غربی آنها را به بیش از 250 كلاهك هسته‌ای مجهز كرده و به طور مطلق از آنان حمایت می‌كنند.

احمدی نژاد بااظهار این كه امروز صهیونیست‌ها به صراحت در جهان اعلام می‌كنند كه دارای بمب اتم هستند و به واسطه آن ملت‌ها را تهدید می‌كنند، گفت: این سوال مطرح است كه اگر بمب اتم و در اختیار داشتن آن غیرقانونی است و نباید در خاورمیانه هیچ كشوری دارای آن باشد، چرا با رژیم صهیونیستی مخالف نمی‌شود و دولت آمریكا و برخی كشورهای اروپایی هزاران بمب اتم برای خود ذخیره كرده‌اند.

احمدی نژاد گفت: مشخص است كه از دیدگاه این كشورها در اختیار داشتن بمب اتم بد نیست و آنها مخالف آن نیستند، ضمن این كه مستكبران با ملتی كه خارج از سلطه آنها بخواهد پیشرفت كند، مخالف هستند، چرا كه آن را ناقض سلطه‌گری خود می‌دانند و در همین راستا 33 سال است كه مقابل ملت ایران قرار گرفته اند.

وی افزود: مستكبران رژیم سرنگون شده صدام را تجهیز كردند و انواع سلاح‌ها از جمله سلاح شیمیایی را برای حمله به ایران در اختیار او قرار دادند و در طول این 33 سال با حمایت از گروه‌های تروریستی علیه كشورمان باعث كشته شدن بیش از 16 هزار نفر از مردم ایران شده‌اند.

**بمب اتم بهانه است

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینكه كسانی كه امروز دارای بمب اتم هستند، به این بهانه كه ممكن است ایران بخواهد از برنامه هسته ای خود منحرف شود و به سلاح اتمی دست پیدا كند، علیه ایران به مقابله برخواسته و مخالفت می‌كنند، گفت: این همان نظم ناعادلانه‌ای است كه باید در جهان از بین برود و مسلماً از بین خواهد رفت و نظم عادلانه خواهد آمد.

احمدی نژاد افزود: این نظم عادلانه نظمی است كه در آن ملتها از حقوق خود آزادانه استفاده می كنند و هیچ كس نتواند تبعیضی علیه ملتها تحمیل كند.

**همه ملتها باید در ایجاد نظم جهانی جدید مشاركت داشته باشند

احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگر یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه برزیل چه نقشی می‌تواند در بوجود آمدن نظم جدید جهانی و روابط ایران با جامعه جهانی ایفا كند، گفت: همه ملت‌ها باید در ایجاد نظم نوین جهانی مشاركتی سازنده داشته باشند و برزیل به عنوان كشوری بزرگ و دارای مردمی با فرهنگ، مطمئناً می تواند نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری را داشته باشد.

احمدی نژاد جامعه برزیل را جامعه‌ای فرهنگی و سرشار از عدالت‌خواهی، آزادی‌طلبی و انسان‌های شجاع و آزادیخواه معرفی كرد.

وی با اشاره به دیدار روز پنجشنبه خود با جمعی از نخبگان و اندیشمندان برزیلی در ریودوژانیرو برزیل گفت: فرهیختگان و نخبگان برزیل همگی دارای افكار بلند جهانی و انسانی بودند و كسانی هستند كه در راه عدالت و آزادی و مبارزه با بی‌عدالتی مبارزه سنگینی را سازماندهی كرده و برخی از آنان بیش از 20 سال از عمر خود را در زندان‌ها گذرانده‌اند.

او در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موانع و مشكلات در مسیر گفت وگوهای ایران با كشورهای عضو گروه 1+5 اظهار داشت: موانع موجود در حقیقت همان نظم ناعادلانه‌ای است كه در جهان حاكم است.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: آنها با پیشرفت و قدرتمند شدن ایران مخالف هستند و نمی‌توانند این موضوع را به صراحت اعلام كنند و به بهانه موضوع هسته‌ای از سلطه خود بر شورای امنیت سوء استفاده كرده و انتظار دارند كه جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های خود را متوقف كند و تسلیم خواسته آنها شود.

** ایران همواره همكاری را راه حل مساله هسته ای خود می داند

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران همواره راه‌حل همكاری را به جای تقابل پیشنهاد داده است، اظهار داشت: متأسفانه آنها نمی‌خواهند همكاری شكل بگیرد و می‌خواهند مسیر پیشرفت ملت ایران متوقف شده و این ملت تحت سلطه آنها باشد.

وی یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار مستشار آمریكایی در ایران حضور داشتند كه حقوق‌شان از جیب ملت ایران پرداخت می‌شد و همه تصمیمات اصلی در كشور در اختیار آنان بوده و مهمترین پایگاه اطلاعاتی آمریكا در منطقه در كشورما ایجاد شده بود.

احمدی نژاد خاطر نشان كرد: امروز كه این امكان از بین رفته است، آنها تلاش می‌كنند شرایط گذشته را در ایران احیا كنند كه البته هرگز موفق نخواهند شد.

وی افزود: كشورهای غربی می‌خواهند خارج از قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مواردی را به ایران تحمیل كنند اما ما معتقدیم كه تمامی كارها باید در چارچوب قانون انجام شود.

** برزیل می تواند نقش بسزایی را در مساله هسته ای ایران ایفا كند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه آیا برزیل می تواند نقشی در روند برگزاری مذاكرات ایران با 1+5 ایفا كند؟ ، گفت: برزیل می تواند نقش بسزایی را در این زمینه ایفا كند، كما اینكه دولت این كشور در مرحله‌ای از مذاكرات ایران با 1+5 وارد عمل شد و كار بسزایی را انجام داد.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: بیانیه تهران كه با حضور رییس‌جمهوری سابق برزیل و نخست وزیر تركیه امضا شد، سندی روشن، تاریخی و نشانه قانونمندی، مسئولیت‌پذیری و قابل اعتماد بودن ملت ایران است كه كاملا منطبق بر قوانین حاكم و در جهت همكاری متقابل بود.

** زیاده خواهان پاسخ كار اعتماد آفرین ایران را با صدور قطعنامه پاسخ دادند

احمدی نژاد با بیان اینكه متأسفانه پاسخ زیاده‌خواهان به این كار ارزشمند، اعتمادآفرین و امنیت‌ساز صدور قطعنامه‌ای علیه ملت ایران و وضع تحریم‌های جدید بود؛ افزود: مستكبران به دلیل آنكه تفكرات مادی دارند، تصور می‌كنند كه با تحریم می‌توانند ملت ایران را از رسیدن به اهداف خود بازدارند، ‌اما باید بدانند كه این مسیر، مسیری اشتباه است.

وی افزود: ملت ایران آرزو دارد كه نیازهای خود را از كشورهای غربی قطع كند، چرا كه اطمینان دارد با تلاش متخصصان ایرانی خواهد توانست بخش وسیعی از نیازها را در داخل كشور تأمین كند.

**ایران رتبه هفدهم اقتصاد جهانی را دارد

احمدی نژاد با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران امروز در رتبه هفدهم اقتصاد جهانی قرار دارد، اظهارداشت: ایران به زودی به رتبه پانزدهم جهان در این عرصه خواهد رسید و همه این موفقیت‌ها بدون تكیه بر غرب بوده است.

رییس قوه مجریه افزود: جمهوری اسلامی ایران الگویی برای سایر كشورهای جهان است كه نشان می‌دهد بدون تكیه بر قدرت‌های استعماری هم می‌توان به پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا كرد.

** ایران در مذاكرات با گروه 1+5 خویشتنداری كرده است

وی با اشاره به مذاكرات اخیر جمهوری اسلامی ایران با كشورهای 1+5 تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاكرات همچنان خویشتنداری و صبوری كرده و به دنبال ایجاد همكاری متقابل است اما مطمئناً از حقوق ملت خود به طور كامل دفاع خواهد كرد.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سیاست و نقش جمهوری اسلامی ایران در راستای گسترش روابط با كشورهای حوزه آمریكای لاتین، گفت: جمهوری اسلامی ایران با كشورهای آمریكای لاتین از گذشته‌های دور روابطی دوستانه داشته و هیچ نقطه تاریكی در روابط دو طرف وجود ندارد.

احمدی ‌نژاد افزود: امروز با بسیاری از كشورهای منطقه روابطی دوستانه و سازنده داشته و داریم و علاقمند هستیم روابط خود را تا بالاترین سطح ممكن ارتقا دهیم.

وی گفت: ظرفیت‌ها و امكانات فراوان مالی و فرهنگی برای تبادل میان دو طرف وجود دارد كه با استفاده از آن امروز شاهد گسترش روزافزون روابط میان جمهوری اسلامی ایران و كشورهای حوزه آمریكای لاتین هستیم و این روابط مطمئناً با توسعه وسایل ارتباطی گسترده‌تر نیز خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص راهكار گذر از وضع موجود در جهان نیز گفت: برای گذر از وضع موجود و رسیدن به نظمی مطلوب باید با همدلی بر مفاهیم اصلی از جمله انسان و آزادی تفاهم و تأكید كرده و در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها، مقاومت و عدالت را در روابط خود نهادینه و دوست داشتن را تجربه كنیم.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: این رمز عبور از وضع موجود در جهان است كه خوشبختانه در آمریكای لاتین با وجود مردمانی عدالت‌خواه به فراوانی یافت می‌شود.

** جنگ رسانه ای از جلوه های نظم ناعادلانه در جهان است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه تبعات جنگ رسانه‌ای كه علیه ایران در جهان ایجاد شده و تهدیداتی كه از سوی برخی سیاستمداران مبنی بر حمله نظامی به ایران مطرح می‌شود، چیست، گفت: تمامی این اقدامات جلوه‌هایی از نظم ناعادلانه در جهان هستند و مستكبران در حالی كه از سویی شعار آزادی و تبادل اطلاعات میان ملت‌ها را سرمی‌دهند، از سوی دیگر با زور سلاح و تفنگ ملت‌ها را تهدید می‌كنند.

احمدی نژاد این روند را ادامه سیاست‌های برده‌داری و استعماری گذشته مستكبران دانست و افزود: كسانی كه به خود اجازه می‌دادند به كشورها حمله كرده و با اشغالگری مردم را كشته و آنها را به بردگی بگیرند و با سیاست‌های خود جنگ‌های اول و دوم جهانی را به بشریت تحمیل كردند، امروز با تغییر چهره همان اهداف استعماری را دنبال می‌كنند.

**هیچ مهاجمی علیه ملت ایران دوام نیاورده است

وی با بیان این كه تاریخ نشان داده است كسانی كه به دنبال ظلم به ملت‌ها هستند، خیلی زود مضمحل می‌شوند، اظهار داشت: ملت ایران بیش از هفت هزار سال سابقه تمدنی و فرهنگی دارد و تاریخ ثابت كرده است كه هیچ مهاجمی علیه ملت ایران دوام نیاورده و اثری از او در تاریخ باقی نمانده اما ملت ایران همچنان پابرجاست.

احمدی‌نژاد رفتارهای تهدیدآمیز سران و دولت‌های استكباری را بیشتر از آنكه عملیاتی باشند، جنگ تبلیغاتی دانست و گفت: اینگونه رفتارها هیچ گونه تأثیری در اراده و عزم ملت ایران نداشته و كاملا روشن است كه ایجاد یك درگیری جدید در منطقه خاورمیانه چه تأثیراتی در پی خواهد داشت.

او با بیان اینكه رسانه‌ها از اركان و ابزار اصلی هستند كه در اختیار نظام سلطه قرار دارند و با تبلیغات دروغ حق را باطل و باطل را حق نشان می‌دهند، گفت: به عنوان مثال گزارش‌هایی كه این رسانه‌ها از ایران ارائه می‌دهند به گونه‌ای است كه ایران را كشوری عقب‌افتاده و مردم آن را دچار مشكلات فراوان و فقیر معرفی می‌كنند، در حالی كه امروز ایران از كشورهای پیشرفته در علم و تكنولوژی دنیا محسوب می‌شود.

احمدی نژاد یادآور شد : ایران امروز بیش از چهار میلیون دانشجو و صدها هزار متخصص در زمینه‌های مختلف دارد و با تكیه بر توان خود توانسته در عرصه‌های مختلف علمی از جمله هوا و فضا، نانو و بیوتكنولوژی و صنعت به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد و در برخی موارد جزء كشورهای اول در دنیا باشد.

**رفتار مستكبران جنگ رسانه ای تمام عیار علیه ملت ایران است

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: رفتار مستكبران در حقیقت جنگ رسانه‌ای تمام عیار علیه ملت ایران است كه باید همه با هم با بیان حقایق علیه آن مقاومت كنیم.

احمدی نژاد تأكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران خواستار بیان واقعیت‌ها و احقاق حقوق همه ملت‌ها است؛ چرا در حالی كه كشورهای آفریقایی و آمریكای لاتین ثروت‌‌های بسیاری در اختیار دارند، بخش وسیعی از مردم این مناطق در فقر بسر می برند.

وی افزود: سلطه ‌طلبان با فریبكاری می‌خواهند ملت‌ها را عامل فقر و عقب‌ماندگی معرفی كنند؛ آنها می‌خواهند ملت‌ها را تحقیر كرده و عاملان اصلی تحمیل فقر بر ملت‌ها را پنهان كنند در صورتی كه استعمار نو ، فرانو و دخالت‌ها، سلطه‌طلبی‌ها و اشغالگری‌های استعمارگران از عوامل فقر ملت‌ها است.

او ادامه داد: مستكبران با اشغال عراق حداقل این كشور را 50 سال از غافله پیشرفت عقب انداختند در حالی كه خود آنها صدام را روی كار آورده و سپس به بهانه مقابله با او به عراق حمله كرده و بیش از یك میلیون انسان را كشتند.

احمدی نژاد یادآور شد: این شرایط در حالی بوقوع پیوست كه آنها با پنهان شدن پشت نقاب ارائه دموكراسی به ملت عراق به دنبال سلطه بر نفت این كشور بودند.

**نشانه های شكست جنگ رسانه ای استكبار آشكار شده است

وی با اشاره به نقش رسانه‌های استعماری در سلطه‌گری مستكبران، گفت: رسانه‌های مستقل و آزادی‌خواه باید دست به دست هم دهند و از حقوق ملت‌ها حمایت كنند، چرا كه امروز نشانه‌های شكست جنگ رسانه‌ای استكبار آشكار شده و مطمئنا ً‌عدالت‌طلبان و آزادیخواهان پیروز نهایی این مبارزه هستند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات سوریه نیز اظهارداشت: امروز شاهد تحولات گسترده‌ای در جهان هستیم و مطالبات ملت‌ها برای رسیدن به عدالت و آزادی در حال گسترش است و سلطه‌طلبان در نقاط مختلف یا تلاش می‌كنند كه از این حركت‌های مردمی جلوگیری كنند و یا حركت ملت‌ها را به نفع خود تغییر دهند.

احمدی نژاد افزود: ما معتقدیم آزادی و عدالت حق همه ملت‌ها بوده كه باید با تفاهم و همدلی برقرار شوند اما مشكل اصلی در منطقه خاورمیانه دخالت‌های بیگانگان است كه برای تسلط خود در منطقه دائماً كینه ‌ورزی، كشتار و تبعیض را به ملت‌ها تحمیل می‌كنند و از برخی دولت‌ها علیه سایر دولت‌ها و ملت‌ها استفاده می‌كنند در حالی كه مسلم است غرب برای آن كشورها نیز برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام داده است.

وی اضافه كرد: از سوی دیگر سلطه‌گران می‌خواهند بدون صرف هزینه و با استفاده از ثروت ملت‌ها به اهداف خود برسند؛ آنها در جرم خون‌هایی كه از ملت‌ها ریخته می‌شود، شریك هستند.

او با بیان اینكه در سوریه طرفین باید با تفاهم با یكدیگر كشور خود را ساخته و پیشرفت كنند، اظهار داشت: دخالت‌های بیگانگان و ارسال اسلحه به این كشور نه تنها كمكی به حل مسایل نمی‌كند، بلكه كینه‌ورزی، كشتار و دشمنی‌ها را افزایش خواهد داد.

احمدی‌نژاد بر لزوم هوشیاری همه ملت‌ها و دولت‌های منطقه خاورمیانه نسبت به توطئه‌های مستكبران تاكید و تصریح كرد: اگر ملت‌ها به دنبال دستیابی به زندگی بهتر هستند، باید آن را با تفاهم و همدلی بدست آورند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای حل مشكلات سوریه به دنبال ایجاد فضای گفت و گو میان طرفین است.

**هیچ مانعی بر سر توسعه روابط ایران و برزیل نیست

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات ایران برای افزایش تبادلات تجاری با برزیل از سطح 10 میلیارد دلاری كه در گذشته هدف گذاری شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران و برزیل در حال حاضر همكاری‌های خوبی با یكدیگر دارند و از آنجایی كه دو كشور دارای ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همكاری‌ها با یكدیگر هستند، هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط آنان به نفت دو ملت‌ و سایر ملت‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان كرد: دستیابی به هدف گذاری مورد توافق قابل تأمین است و مطمئناً ظرفیت‌های موجود در دو كشور اهداف بالاتری را نیز تأمین خواهد كرد.

احمدی‌نژاد از جمهوری اسلامی ایران و برزیل به عنوان كشورهای دارای رشد بالای اقتصادی یاد كرد كه می توانند بخش وسیعی از نیازها را در دو كشور تأمین كند.

وی افزود: آنچه در روابط ایران و برزیل حائز اهمیت است، ادامه این روابط خارج از اراده سلطه‌گران بوده و این خطی است كه آینده روابط میان دو كشور را ترسیم خواهد كرد.

او با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران دوستدار ملت برزیل و همه ملت‌های منطقه آمریكای لاتین به خاطر عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی و صمیمیت آنان است، گفت: با وجود فاصله جغرافیایی زیاد میان ایران و آمریكای لاتین، قلب‌ها و اندیشه‌های ما با یكدیگر یكسان است و در حقیقت در یك جبهه برای رسیدن به آینده‌ای روشن و درخشان قرار داریم.

احمدی ‌نژاد همچنین خطاب به خبرنگاران رسانه‌های مختلف كه در این نشست خبری حاضر بودند، اظهار داشت:‌ امیدوارم از زبان و قلم شما اخبار صلح، دوستی، پیشرفت و همكاری ملت‌ها منتشر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016