چهارشنبه 7 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس کل بانک مرکزی: تحولات سياسی و روانی عامل افزايش قيمت دلار


خبرگزاری فارس: رئيس کل بانک مرکزی با اشاره به اينکه بخش عمده ای از نوسانات بازار ارز تحت تأثير عامل انتظارات متأثر از تحولات سياسی و روانی است، گفت: مردم به شايعات توجه نکنند و تحت تأثير جو روانی سودجويان قرار نگيرند.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس "توانا" اظهار داشت: ذخائر ارزی کشور تکافوی نيازهايمان را می کند و هيچ مضيقه ای در تأمين ارز موزد نياز وجود ندارد و اين اطمينان را نيز می دهم که در آينده هم چنين کمبودی نخواهيم داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهمنی ادامه داد: طی ماه های اخير ارز مورد نياز توليد کنندگان و واردکنندگان را تأمين کرده ايم و از اين پس نيز هر اتفاقی بيفتد اين روند با قدرت ادامه خواهد يافت بنابراين جای هيچ نگرانی از لحاظ کمبود ارز وجود ندارد.

رئيس کل بانک مرکزی در پاسخ به علت نوسانات چند روز اخير در قيمت ارز گفت: پيش از اين هم گفته ام که بخش عمده ای از اين نوسانات تحت تأثير عامل انتظارات متأثر از تحولات سياسی و روانی است و در عمل اتفاقی نمی افتد که قيمت را دستخوش تغيير معناداری کند. از اين رو اثر اين تحولات کوتاه مدت و مقطعی بوده و با بروز انتظارات در جهت مخالف به سرعت، روند معکوس می شود.

وی در واکنش به اينکه شايعاتی در مورد افزايش قيمت دلار در روزهای آينده به گوش می رسد، گفت: تغيير قيمت نشأت گرفته از عوامل واقعی تنها زمانی اتفاق می افتد که در ميزان عرضه يا تقاضا تغييری رخ دهد؛ پس از آنجايی که در حال حاضر و در آينده نيز تغيير تأثيرگذاری در مورد اين دو عامل يعنی ميزان عرضه ارز به بازار و تقاضا برای آن بوجود نيامده و نخواهد آمد، علتی برای نوسان قيمتی وجود ندارد. از اين رو تأکيد می کنم که مردم عزيزمان به اين شايعات توجه نکنند و تحت تأثير جو روانی برخی سودجويان هم قرار نگيرند.

بهمنی با اشاره به فروکش کردن تب رفتارهای هيجانی ماه های اخير گفت: با مشاهده اتفاقات چند ماه اخير اين توقع از متقاضيان واقعی ارز و بازيگران بازار وجود دارد که تحت تأثير عوامل سياسی و روانی بازار قرار نگيرند.

رئيس کل بانک مرکزی به مردم توصيه کرد که با توجه به بازدهی مناسب بازار رسمی پول در کشور با سپرده گذاری منابع مازاد خويش در بانک ها، نقدينگی خويش را درگير فعاليت های سفته بازی و مخاطره انگيز نکنند.

وی ادامه داد: نگاهی به تحولات اخير بازار طلا و ارز به خوبی گواه اين موضوع است که عده قابل توجهی از مردم با ورود به اين بازارها از تلاطم و افت قيمت ها دچار ضرر و زيان شده و در اين ميان عملا بدون اينکه تحول خاصی در بخش واقعی بازار اتفاق افتاده باشد، بخشی از سرمايه و اندوخته شان را از دست داده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016