جمعه 9 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماموريت اعضاي كابينه براي بي‌اثر ساختن تحريم‌هاي اروپا

برخي اعضاي اقتصادي كابينه درآستانه شروع اعمال تحريم‌هاي جديد عليهايران در تيرماه، جلسات خود را براي مبارزه با تحريم‌ها آغاز كردند.

به گزارش ايسنا، بر اين اساس در دو روز پيش براي تمام برنامه‌هاي تحریمی جدید علیه ايران برنامه تدوين، به رييس جمهوري تقديم و بنا بر اطلاعات دريافتي، دستورات لازم در اين زمينه صادر شده و با شروع دور جديد تحريم‌ها، ايران نيز تدابير ويژه‌اي را براي مديريت و تبديل تهديد به فرصت در نظر گرفته است.

در روز چهارشنبه هفته گذشته (1391.04.07) سیدشمس‌الدین حسینی ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی ـ، محمود بهمنی ـ رئیس کل بانک مرکزی ـ، مهدی غضنفری ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت ـ و رستم قاسمی ـ وزیر نفت ـ نشستي ويژه براي تصميم‌گيري در حوزه روش‌هاي مقابله با تحريم‌هايي كه عليه ايران اعمال شده است، تشكيل دادند و تدابير گوناگوني براي مبارزه با تحريم‌ها انديشيدند كه در نهايت، نتيجه جلسه خود را تسليم رييس جمهوري كردند. البته گويا برخي معاونان وزيران نيز در اين جلسه حضور داشته‌اند.

وزير امور اقتصادي و دارايي در اين‌باره تاكيد كرد، بر اين‌كه علي‌رغم دامن زدن به بازار رواني، طی چند روز گذشته درآمدها و ذخایر ارزی کاهش و یا تقاضای ارز افزایش نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسيني همچنين با تاكيد بر وجوه عمليات واقعي و بخش رواني تحريم‌ها گفت: برنامه های تحریم اقتصادی داراي دو بخش است؛ یک بخش عملیات واقعی است که نقل و انتقال پول را دشوار می کند و غربي‌ها هر کاری که می خواستند بکنند تا حالا کرده اند، یعنی احساس می کنم که بخش عمده ای از فشار آنان در این زمینه تخلیه شده ولی آن چیزی که از آن دست بردار نیستند بخش روانی بازار است.

سخنگوي اقتصادي دولت در صحبت‌هاي خود از كنترل شديدتر بازار ارز خبر داد و گفت: متاسفانه برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی به فضای بازار وصل شده بود و در بسیاری از موارد فضای روانی بر آن حاکم بوده است.

وزير اقتصاد با تكيد بر اين‌كه بانك مركزي بر اساس این نرخ مرجع، از بازار کالاهای اساسی و مواد اولیه پشتیبانی می‌کند، گفت: در این شرایط که احساس می کنیم مدام با فضاسازی‌های رسانه‌يی دنبال این هستند که در بازار موازی ارز قیمت را تحت تاثیر قرار دهند، در بازار مرجع ثباتی نسبی ایجاد مي‌کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت با بيان اين‌كه در بخش واقعی ارزی در زمینه تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی، همه ارزها تخصیص یافته است، اظهار كرد: دقت مي‌كنيم تا جابه‌جایی‌هاي ارزي به موقع انجام و ارز به درستي اختصاص یافته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016