شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلمپ باغ ييلاقی کليسای جماعت ربانی تهران در کرج

خبرگزاری هرانا - اکنون افشا شده است که علاوه بر تعطيلی کليسای جنت آباد از شعبات کليسای جماعت ربانی تهران در خرداد ماه همزمان باغ ييلاقی کليسای جماعت ربانی در کرج (باغ شارون) نيز به وسيله عوامل اطلاعاتی و امنيتی حکومت پلمپ شده است و ديگر کليسا حق استفاده از اين باغ را برای هيچ منظوری ندارد.

به گزارش شبکه خبر مسيحيان فارسی زبان، باغ کليسای جماعت ربانی تهران در کرج معروف به «باغ شارون» سال‌ها محل برگزاری مشارکتهای گوناگون ايمانداران مسيحی و اعضای کليساهای جماعت ربانی در کشور بود. اما حدود هشت سال قبل ماموران حکومت به آنجا هجوم آوردند و عده‌ای از ايمانداران را که در حال اجرای مراسم پرستش مسيحی بودند دستگير کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از آن به بعد برگزاری هرگونه مراسم يا مشارکتی در آنجا به شدت محدود شد و هر هفته بيش از ۳۰ يا ۴۰ نفر اجازه حضور در آن محل را نداشتند.

آنهم با دادن اسامی و اعلام مشخصات کسانی که قصد جمع شدن را در آنجا داشتند از قبل به ماموران گمارده شده از سوی حکومت برای کنترل کليسا.

اما با تحويل دادن پرونده کليساهای جماعت ربانی به سازمان اطلاعات سپاه و ايجاد محدوديتهای بيشتر از سوی اين گروه ماموران سخت گير و فراقانونی که نقش عمده‌ای را در سرکوب آزادی‌ها در کشور دارند و خود را جز به دفتر رهبر جمهوری اسلامی به جای ديگر پاسخگو نمی‌دانند، درهای اين باغ متعلق به مسيحيان پنطيکاستی ايران پلمپ شده، تا کنون تلاش رهبران کليسا برای بازکردن و استفاده مجدد آن به نتيجه‌ای نرسيده است.

اکنون اطلاعيه‌ای بر روی درب اين باغ نصب شده است و بدون ذکر هرگونه علتی فقط ورود به آن را اکيدا ممنوع اعلام کرده‌اند. همچمين گفته شده است با کسانی که بخواهند وارد اين باغ شوند برخورد خواهد شد!

گزارشات رسيده از تهران و ساير شهرهای ايران نشان می‌دهد که فشار بر کليساهای رسمی و ساختمانی همانند کليساهای جماعت ربانی به شدت ادامه دارد. در کليسای جماعت ربانی مرکز بعد از تعطيلی جلسات موعظه به زبان فارسی در روزهای جمعه و منع جلسات مخصوص نو ايمانان به زبان فارسی، نوبت به محدود کردن شديد فروش کتابهای مسيحی و انجيل به زبان فارسی در کليسا رسيد.

در ايام کريسمس (ديماه ۱۳۹۰) به کليسای جماعت ربانی اهواز حمله کردند و ضمن تعطيلی آن، کشيش وهمسرش به همراه دو خادم آنجا را به مدت طولانی در بازداشت نگه داشتند و بعد در قبال وثيقه‌های سنگين آن‌ها را بطور موقت تا زمان تشکيل دادگاه‌شان آزاد کردند. و فشار‌ها آنقدر زياد شد که کشيش آنجا پس از آزادی از زندان مجبور به ترک اهواز گرديد.

پس از عيد نوروز در ابتدای سال جديد (۱۳۹۱) ماموران به طور جدی به رهبران کليسای جماعت ربانی و بقيه کليساهائی که دارای خدمات و سرويسهای فارسی زبان هستند دستور دادند تا اسامی تمام ايمانداران و حاضران در کليسا را به همراه کپی کارت ملی آن‌ها که شماره کد ملی در آن منظور شده است، به ماموران اطلاعات تحويل دهند. همين مسئله باعث شد برخی از ايمانداران از ترس تعقيب قانونی از ادامه رفتن به کليساهای مذکور باز بمانند.

هم زمان از سوی ماموران اعلام شد که جلسات کانون شادی کليسای جماعت ربانی مرکز که محل آموزشهای روحانی به کودکان مسيحی اعضا و ايمانداران کليسا است بايد تعطيل شود و در اين مورد نظارت شديدی از سوی دستگاههای اطلاعاتی حکومت اعمال می‌شود.

دستور تعطيلی کليسای جنت آباد با بيش از يکصد عضو و ايماندار، فشاربيش از حد بر رهبر کليسای جماعت ربانی اصفهان که منجر به خروج او از کشور شد و مخالفت با رهبری جانشين تعئين شده برای اواز سوی کليسا توسط ماموران امنيتی در اصفهان و عاقبت تعطيلی باغ ييلاقی کليسای جماعت ربانی در کرج. همه اين‌ها از سوی جامعه مسيحيان ايران به هيچ وجه به عنوان رافت اسلامی و آزادی مذهبی تلقی نمی‌شود.

مطابق معاهده جهانی حقوق بشر و کنوانسيونهای الحاقی در مورد آزادی مذهبی که ايران نيز آن‌ها را امضا کرده است و به اجرای آن‌ها متعهد می‌باشد، حکومت متعهد به ايجاد فضای آزاد برای انجام امور مذهبی اشخاص مطابق رسوم شناخته شده در دين آن‌ها می‌باشد. انسان‌ها همه اين حق را دارند که آزادانه و به طور علنی اعمال مذهبی دين مورد قبول خود را به جای آورند. مسيحيان ايران و سازمانهای جهانی حقوق بشر معتقدند که جمهوری اسلامی ناقض اين حقوق اساسی می‌باشد و از اين نظرناقض جدی حقوق بشر است و مجرم محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016