دوشنبه 19 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد مرسی حکم انحلال پارلمان مصر را لغو کرد

نوشتۀ فرید وهابی - رادیو فرانسه

محمد مرسی، رئیس‌جمهوری جدید مصر، انحلال پارلمان توسط دستگاه قضایی را معتبر ندانست و از نمایندگان مجلس خواست که جلسات پارلمان را بار دیگر تشکیل دهند. حدود سه هفته قبل، قوه قضاییۀ مصر که در دست ارتش است، پارلمان را که در اختیار اسلام‌گرایان بود، منحل اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی مصر، "منا"، روز یکشنبه خبر داد که محمد مرسی با صدور فرمانی، انحلال پارلمان را باطل اعلام کرد و از اعضا آن دعوت نمود که نشست‌های مجلس را بار دیگر به طور منظم تشکیل دهند.

طبق فرمان رئیس‌جمهوری، "انتخابات پیش از موعد پارلمان، باید شصت روز بعد از تآیید قانون اساسی جدید کشور طی یک همه‌پرسی، برگزار گردد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پارلمان مصر که اکثریت آن در دست اسلام‌گرایان بود، روز ١٥ ژوئن – ٢٣ روز قبل- به دستور دستگاه قضایی منحل گردید. دستگاه قضایی مصر نیز زیر نظر نظامیانی است که بیشتر امور کشور را در اختیار خود دارند. اخوان‌المسلمین به این تصمیم اعتراض کرد اما به جایی نرسید.
نظامیان حاکم، به بهانۀ غیرقانونی بودن برخی معیارهای انتخابات پارلمانی، نتایج آن را بی‌اعتبار دانسته و پارلمان را منحل اعلام کرده بود.

اینک محمد مرسی که عضو اخوان‌المسلمین است، به نوبۀ خود، حکم نظامیان را باطل می‌کند و مجلس را بار دیگر به کار باز می‌گرداند. هنوز نظامیان مصری واکنشی در این مورد نشان نداده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016