جمعه 23 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شليک پليس از فاصله ۲۰ سانتی‌متری به صورت نوجوانی ۱۶ ساله

خبرگزاری هرانا - روزنامه «ايران» گزارش کرد پليس يک نوجوان ۱۶ ساله را به احتمال «شرب خمر» در يکی از محلات شهر تهران از فاصله ۲۰ سانتی‌متری و با شليک مستقيم گلوله از پای در آورده است.

«ايران» در شماره روز پنجشنبه (۲۲ تير) خود گزارش کرده اين حادثه نيمه شعبان امسال در فلکه اول خزانه روی داده که منجر به جان باختن نوجوانی به نام «علی قاسمی» شده است.

در اين گزارش به نقل از شاهدان عينی آمده که مامور کلانتری ۱۶۰ خزانه پس از آنکه اين نوجوان در پاسخ به پرسش وی مبنی بر اينکه «مشروبات الکی» خورده است٬ پاسخ منفی داد با شليک گلوله وی را از پای درآورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه «ايران» در تشريح اين حادثه نوشته است: «همه ديدند مامور تپانچه‌اش را به نزديک علی برد، هيچ کس فکر نمی‌کرد گلوله‌ای شليک شود، اما صدای انفجار همه را سر جايشان خشک کرد.»

اين روزنامه همچنين به نقل از يک شاهد عينی گزارش کرده مامور پليس پس از شليک از طريق بی‌سيم اعلام کرد «همه چيز تحت کنترل» است و «اورژانس نيز با همين ادعا» برای انتقال وی به بيمارستان به محل حادثه نيامد.

آن‌طور که اين شاهد عينی گفته است: «علی را پس از خونريزی زيادی داخل وانت پليس انداختند و به بيمارستان آيت‌الله کاشانی بردند که کار از کار گذشته بود.»

به نوشته اين روزنامه «همه {اهالی} از دست عامل تيراندازی مرگبار در محله‌شان گله‌مندند» و می‌گويند اين نوجوان ۱۶ ساله برخلاف گزارش پليس «اراذل و اوباش» نبوده است.

اين در حالی است که پليس خود ادعا کرده در تعقيب سرنشينان موتوری بوده که احتمال می‌داده آن‌ها عامل «شکستن شيشه خودروهای پارک شده در خيابان» بوده‌ و به دستور ايست ماموران هم بی‌اعتنايی کرده‌ بودند.

در بخش ديگری از اين گزارش آمده پس از شليک پليس٬ دو راکب موتور زمين‌گير شده و «علی قاسمی» که باز هم قصد قرار داشته با مامور پليس «گلاويز» می‌شود که در اين ميان تيری از تپانچه شليک شده به صورت وی اصابت می‌کند.

بازپرس اين پرونده هم گفته که «شليک گلوله از فاصله ۲۰ سانتيمتری بوده و بررسی‌های اوليه نشان می‌دهد قربانی حادثه شرور نبوده است.»

برخی ديگر از شاهدان عينی هم در گفتگو با روزنامه «ايران» گزارش پليس را رد کرده و گفته‌اند از نزديک ديده‌اند که مامور پليس از فاصله نزديک به «علی قاسمی» شليک کرده است.

شوهر عمه اين نوجوان نيز گفته است ماموری که عامل تيراندازی بوده «عذاب‌ وجدان گرفته و مرتب خواستار بخشش است.»

پليس جمهوری اسلامی در ماه‌های اخير فشار‌ها بر مردم ايران را به بهانه «تامين امنيت اجتماعی» افزايش داده است.

برخورد‌های خشونت‌بار پليس طی اين مدت به قدری افزايش يافته که بسياری از نمايندگان مجلس با صدور اطلاعيه‌ای از ماموران اين نيرو خواسته‌اند در برخورد با تخلفات «متانت» به خرج دهند.

به گزارش روزنامه ايران، اين مامورهمراه چند تن از دوستان مقتول، اکنون در بازداشت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016