پنجشنبه 29 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس پليس فتا: برداشت غير قانونی از حساب‌های بانکی بيشترين جرم در فضای مجازی

• ۱۵ ماه از عمر پليس فتا می‌گذرد و ما در اين ۱۵ ماه شاهد رشد تصاعدی جرائم بوديم
• در مجموع در اين ۱۵ ماه ۵ هزار و ۳۲۴ فقره وقوع جرم ارتقا يافته است و ما به ۶۰ درصد کشف دست پيدا کرده‌ايم

ايلنا: برداشت غير قانونی از حساب‌های بانکی بيشترين جرم در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است و ۴۸ درصد جرائم مربوط به برداشت از کارت‌های افراد از طريق اينترنت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار هاديان فر رئيس پليس فتای کشور در حاشيه نشست فرماندهان و معاونين پليس فتای کشور در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵ ماه از عمر پليس فتا می‌گذرد و ما در اين ۱۵ ماه شاهد رشد تصاعدی جرائم بوديم.

او ادامه داد: در سال ۸۹ اين ماموريت را در اختيار آگاهی گذاشتيم و در آن سال هزار و ۳۵ فقره جرم و ۳۲۰ فقره کشف داشته‌ايم که در سال ۹۰ به بيش از ۲هزار فقره پرنده افزايش يافته است.

وی ادامه داد: در مجموع در اين ۱۵ ماه ۵ هزار و ۳۲۴ فقره وقوع جرم ارتقا يافته است و ما به ۶۰ درصد کشف دست پيدا کرده‌ايم.

هاديان ادامه داد: ما مشکلی در ارتباط با تخصص پرسنل و کارکنان فتا نداريم اما مشکلی که وجود دارد افزايش وقوع جرم است و موانعی که وجود دارد اگر برطرف شود کشفيات ما بيشتر خواهد شد.

وی تاکيد کرد: برداشت غير قانونی از حساب‌های بانکی بيشترين جرم در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است و ۴۸ درصد جرائم مربوط به برداشت از کارت‌های افراد از طريق اينترنت است.

وی افزود: اين موضوع در دستور کار قرار دارد تا با آن مقابله شود.

هاديان فر با اشاره به جرائم مربوط به شبکه‌های اجتماعی گفت: ما منع قانونی برای فعاليت در شبکه اجتتماعی نداريم اما با مجرمين قطعا برخورد می‌شود.

وی افزود: ساير جرائم مربوط به جرائم فرهنگی و تلاش برخی در فضای مجازی آسيب زدن و تغيير باورهای دينی مردم که با اين شبکه‌های شبکه‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: توزيع داروهای غير مجاز در شبکه‌های اجتماعی يکی ديگر از جرائمی است که رخ می‌دهد و برخی افراد برای سودجويی دست به چنين اقداماتی می‌زنند و متاسفانه داروهايی که مجوزی برای فروش ندارند را از طريق فضای مجازی به فروش می‌رسانند.

وی در ادامه گفت: ما در تمامی استان‌ها تجهيزات لازم را برای مقابله را اقدامات غير مجاز در فضای مجازی را داريم و در سال ۹۰ کل استان‌ها از اين امکانات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به بررسی پرونده‌های اخير توسط پليس فتا گفت: آخرين پرونده‌ای که بررسی شد پرونده شرکت نفت بود که پليس فتا ip حمله کننده به سايت شرکت نفت را شناسايی کند و ازطريق ip تحت پيگرد قرار گرفت و تا اين لحظه علی رغم پيگيری‌های انجام شده دستگاه‌های امنيتی سکوت کردند و البته اميدواريم اين حمله که از طريق آمريکايی‌ها صورت گرفته است و عوامل داخلی در آن نقش داشته‌اند در اين طرح دستگير شوند.

وی افزود: يکی از جرائم ديگر سرقت اطلاعات افراد از طريق کافينت‌ها بوده است و مردم وقتی به کافينت‌ها مراجعه می‌کنند اطلاعات آن‌ها از طريق برخی نرم افزارهايی که بر روی کامپيوتر‌ها در کافينت‌ها نصب شده‌اند به سرقت می‌روند.

وی اضافه کرد: بيش از ۲ هزار نفر يوزر و پسوردهای آن‌ها توسط همين نرم افزار‌ها شناسايی شده است و ما به مردم توصيه می‌کنيم که به کافينت‌ها خيلی اعتماد نکنند.

وی گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سايت پليس فتا مشکلات خود را در ارتباط با فضای مجازی مطرح کنند و پليس قطعا اين مسائل و مشکلات را بررسی خواهد کرد.

سردار هاديان فر با اشاره به ويروس mahdi که اخيرا شناسايی شده است گفت: تاکنون تنها شرکت کاستر اسکی اين ويروس را شناسايی کرده است و براساس گزارش اين شرکت تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد شناسايی اين ويروس را گزارش داده‌اند و اين عدد قابل توجهی نيست.

وی افزود: احتمالا اين ويروس توسط آمريکا يا اسرائيل توليد و منتشر شده است و الحمدالله گزارشی از آسيب‌های آن نداريم.

وی در پايان گفت: کارکرد اين ويروس شبيه به ويروس slame است و آنتی ويروس‌ها کمتر موفق به شناسايی اين ويروس می‌شود و احتمالا منشا آن نوع برنامه نويسی‌هايی است که در آن از زبان فارسی نيز استفاده می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016