پنجشنبه 5 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعطيلی سه واحد بزرگ توليد لوازم خانگی در يک سال گذشته


• سال گذشته، حاشيه سود توليدکنندگان لوازم خانگی کاهش يافت که وضعيت کنونی اقتصاد، موجب حذف کامل حاشيه سود می‌شود
• در صورت عدم تامين ارز مرجع برای توليدکنندگان لوازم خانگی، فعالان اين صنعت با يک ضعف مضاعف مواجه خواهند شد


ايلنا: رئيس هيات مديره انجمن صنفی توليدکنندگان لوازم خانگی ايران از تعطيلی سه واحد بزرگ توليدکننده لوازم خانگی کشور به واسطه مشکلات شديد اقتصادی خبر داد و نسبت به تعطيلی باقی واحدهای توليدی که اکنون با يک دوم ظرفيت عملياتی سال گذشته خود فعاليت می‌کنند، هشدار داد.

محمدرضا فريوری، با اشاره به اولويت‌بندی تخصيص ارز دولتی به کالاهای وارداتی، به ايلنا گفت: اخيرا جلساتی با وزير صنعت، معدن و تجارت در اين خصوص داشتيم که به ما قول دادند لوازم خانگی را به اولويت چهارم و پنجم منتقل کنند، اما ما همچنان بلاتکليف هستيم و قول‌های داده شده تنها در حد وعده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او ادامه داد: در صورت عدم تامين ارز مرجع برای توليدکنندگان لوازم خانگی، فعالان اين صنعت با يک ضعف مضاعف مواجه خواهند شد.

فريوری اضافه کرد: در صورتی که قرار باشد تمام توليدکنندگان اين صنعت برای تامين ارز خود به بازار ارز مراجعه کنند، آن وقت ديگر حتی ارز روی قيمت ۱۸۰۰ يا ۱۹۰۰ تومان باقی نخواهد ماند، چرا که با افزايش تقاضا، قيمت ارز هم در بازار آزاد به مراتب افزايش می‌يابد. به تبع اين امر توليدکنندگان وارد يک دور تسلسل افزايش بهای تمام شده توليد و قيمت فروش خواهند شد.

رئيس هيات مديره انجمن صنفی توليدکنندگان لوازم خانگی ضمن تاکيد بر نياز توليدکنندگان به نقدينگی، اگر نقدينگی مورد نياز فعالان از طريق سيستم بانکی برای آنها تامين نشود، شيب نزولی توليد لوازم خانگی در کشور افزايش می‌يابد. به واسطه اينکه هم‌اکنون توليدکنندگان زير ظرفيت توليدی خود، فعاليت می‌کنند، به زيان‌دهی افتاده و به تبع آن مسير اضمحلال اين صنعت فراهم خواهد شد.

او در خصوص وضعيت حاشيه سود فعالان اين صنعت، مطرح کرد: از سال گذشته، حاشيه سود فعالان اين صنعت به ميزان قابل ملاحظه‌ای کاهش يافت که وضعيت کنونی اقتصاد کشور، موجب حذف کامل حاشيه سود شده و حتی می‌تواند منجر به زيان‌دهی آنها شود.

به گفته وی؛ در سال گذشته سه واحد بزرگ توليدکننده لوازم خانگی کشور به واسطه مشکلات شديد اقتصادی تعطيل شدند. کما اينکه باقی واحدهای توليدی نيز هم‌اکنون با يک دوم ظرفيت عملياتی سال گذشته خود فعاليت می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016