چهارشنبه 11 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد زيدآبادی و مهدی محموديان هم به مرخصی آمدند

احمد زيدآبادی دبير کل سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت)‬ به مرخصی آمد.

به گزارش ادوارنيوز، احمد زيد آبادی که از ۲۳ خرداد ۸۸ در زندان به سر می برد، از زمستان سال ۸۸ به همراه تعدادی ديگر از زندانيان سياسی در زندان رجايی شهر کرج نگهداری می شود.

احمد زيدآبادی در سه سال اخير تنها دو بار به مرخصی چند روزه اعزام شده است.

اين فعال ملی-مذهبی از سوی دادگاه انقلاب به شش سال زندان، پنج سال تبعيد و محروميت مادام العمر از هرگونه فعاليت سياسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحليل حوادث، به صورت کتبی يا شفاهی محکوم شد، که دادگاه تجديد نظر حکم دادگاه بدوی را مورد تاييد قرار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد زيدآبادی، در سال ۱۳۹۰ توسط هياتی متشکل از ۱۲ کار‌شناس بين المللی مستقل رسانه‌ای برنده جايزه آزادی مطبوعات جهانی سازمان يونسکو ۲۰۱۱ موسوم به «گيلرمو کانو» شد.

همچنين مهدی محموديان زندانی سياسی عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی نيز که تا به حال تنها يک بار توانسته بود از اين حق استفاده کند به مرخصی آمد.

به گزارش کلمه مهدی محموديان که در خصوص وقايع بازداشتگاه کهريزک اطلاع رسانی کرد، ۲۵ شهريور ماه در منزل شخصی اش بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی عليه نظام به ۵ سال حبس تعزيری محکوم شد. او در داخل زندان نيز نامه ای درباره وضعيت اسفناک زندان رجايی شهر کرج و تجاوزهای مکرر در اين زندان خطاب به آقای خامنه ای نوشت.

مهدی محموديان به علت شرايط نامساعد زندان بخشی از ريه خود را از دست داد. سرانجام چندی پيش با انتقال وی به بيمارستان موافقت شد.

طی سه سال گذشته بارها مادر محموديان از طريق دادستانی پيگير مرخصی استعلاجی برای فرزندش بود. پس از عمل نيز، خانواده اين زندانی سياسی در خواست داشتند که به محموديان مرخصی استعلاجی داده شود تا او بتواند سلامت خود را باز يابد. اما مسئولان زندان به اين درخواست پاسخی ندادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016