جمعه 13 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق ايران و اتحاديه اروپا با از سرگيری مذاکرات هسته ای

کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا گفته، با سعيد جليلی، دبیر شورای عالی امنیت و مذاکره کننده ارشد هسته ای ايران، درباره ادامه مذاکرات اتمی تلفنی صحبت کرده است و دو طرف با از سرگیری این گفت وگو ها موافقت کرده اند.

به گزارش رادیو فردا از قول خبرگزاری فرانسه، کاترين اشتون در بیانیه ای گفته است: من پيشنهاد کردم تا در پايان ماه جاری دوباره مذاکره کنيم و دکتر جليلی نيز پذيرفت.

طبق اين گزارش، خانم اشتون مشخص نکرده است که آيا اين مذاکرات مستقيم و رو در رو ادامه خواهد يافت يا به صورت تلفنی خواهد بود.

خانم اشتون درباره محتوای مذاکرات خود با سعيد جليلی گفته است: بر این نکته تاکید کردم که ايران به نگرانی هايی که ما برای اعتماد سازی مطرح کرده ایم، پاسخ دهد.

کاترين اشتون در مذاکرات هسته ای با ايران نمايندگی کشورهای آمريکا، روسيه، بريتانيا، چين و فرانسه به همراه آلمان، کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ ، را برعهده دارد.

خانم اشتون دراين بيانيه تاکيد کرده است: تا به حال به دنبال راه حل های ديپلماتيمک برای رفع نگرانی های بين المللی درباره برنامه هسته ای ايران بوده ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دور جديد مذاکرات هسته ايران و گروه ۱+۵ در سال جاری سه دور مذاکرات دراستانبول، بغداد و مسکو برگزار شده است. به دنبال به بن بست رسيدن مذاکرات در مسکو در ماه ژوئن دو طرف توافق کردند تا گفت وگو ها در سطحی پايين تر ادامه يابد. درهمين زمينه تاکنون معاون سعید جلیلی و معاون کاترين اشتون گفت گو هايی را در استانبول برگزار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، ديپلمات ها می گويند، مذاکرات فنی ايران و ۱+۵ نتايج اندکی داشته است.

طبق اين گزارش، مساله غنی سازی اورانيوم با غلظت ۲۰ درصد يکی از محور های اصلی دور تازه مذاکرات ايران و گروه ۱+۵ را تشکيل می دهد.

شورای امنيت سازمان ملل متحد تاکنون طی چهار قطعنامه تحريمی از ايران خواسته است تا فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم را متوقف کند. ايران تاکنون با رد اين در خواست برنامه غنی سازی خود را توسعه داده است.

در همين زمينه، تاکنون آمريکا و اتحاديه اروپا نيز تحريم های يکجانبه ای را عليه ايران اعمال کرده اند.

کشورهای غربی می گويند، ايران در پوشش برنامه هسته ای خود در صدد دستيابی به تکنولوژی لازم برای ساخت سلاح هسته ای است. ايران با رد اين اتهام می گويد برنامه هسته ای را با اهداف صلح آميز و برای توليد برق دنبال می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016