جمعه 20 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مفاد بیانیه نشست مشورتی تهران درباره سوریه

ایلنا: وزیر امور خارجه ضمن جمع‌بندی از نشست مشورتی تهران درباره سوریه گفت: در این نشست 30 کشور جهان شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، علی‌اکبر صالحی در پایان نشست مشورتی تهران درباره سوریه در جمع خبرنگاران گفت: بیانیه رییس جلسه تهران در ۹ بند مطرح شد.

وی در تشریح بندهای این بیانیه گفت: ابراز نگرانی شدید از تداوم درگیری‌ها و تلفات جانی و خسارت‌های مالی که هر روز در سوریه شاهد هستیم، از سوی اعضای این نشست مورد تاکید قرار گرفت. همچنین در بند دوم این بیانیه بر ضرورت پیگیری راهکارهای سیاسی مبتنی بر گفت‌وگوی ملی به عنوان تنها راه برون‌رفت از بحران تاکید و اعلام شد که این راه باید بدون مداخله خارجی انجام شود.

وزیر امور خارجه افزود: بند سوم به حمایت از مطالبات مشروع مردم سوریه تاکید دارد. مردم سوریه حق دارند از حقوق مشروع خود بهره‌مند باشند و دولت سوریه نیز قول‌هایی داده و اقداماتی هم انجام داده است اما باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد و اعضا تاکید کردند که باید فرصت لازم به دولت سوریه داده شود.

صالحی اضافه کرد: در این بیانیه از تلاش‌های کوفی‌عنان و طرح ۶ ماده‌ای وی تشکر شد؛ هرچند که ایشان نتوانست طرح را بطور کامل پیش ببرد و البته این مساله به دلیل مداخله دیگران بود.

وی در تشریح بند پنجم این بیانیه گفت: در این بند بر رعایت موازین و اصول حقوق بین‌الملل تاکید و گفته شد که کشور‌ها نباید در امور یکدیگر مداخله کنند.

وزیر امور خارجه افزود: همچنین پیشنهاد شد که یک گروه تماس تشکیل شود تا بتواند موازنه مطرح شده در این نشست را پیگیری کند و به پیش ببرد.

صالحی در پایان اظهار کرد: پیشنهاد شد این بحران همچنان زنده نگه داشته شود و قرار شد در آینده، کشورهای حاضر در این نشست میزبان نشست‌های مشابه نشست تهران باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان از 30 کشور شرکت کننده در این اجلاس یاد کرد که 15 کشور در سطح وزرای امور خارجه، سفیر و معاون رییس جمهور در این اجلاس شرکت کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به گفته علی اکبر صالحی در نشست مشورتی تهران پیرامون سوریه وزرای خارجه و هیئت‌هایی از کشورهای افغانستان، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، بنین، چین، کوبا، اکوادور، گرجستان، هند، اندونزی، عراق، قرقیزستان، قزاقستان، مالدیو، نیکاراگوئه، عمان، پاکستان، روسیه، سریلانکا، سودان، تاجیکستان، تونس، ترکمنستان، ونزوئلا، زیمباوه و سازمان ملل متحد شرکت داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016