شنبه 21 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به دلیل کپی برداری فريد زكريا، مجری شبکه سی ان ان و نویسنده مجله تایم از كار معلق شد

faridZakariaSuspended.jpg
ایسنا - فرید زكریا، ستون نویس اصلی مجله تایم و مجری تلویزیونی شبكه خبری سی.ان.ان به دلیل كپی‌برداری چندین پاراگراف از نوشته یك نویسنده دیگر برای ستون خود، عذرخواهی كرد اما فعالیتش در تایم و سی‌ان‌ان به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرید زكریا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام كرد: من یك اشتباه وحشتناك مرتكب شده‌ام. این یك خطای جدی و فاحش است و اولین و آخرین خطای تمام زندگی من خواهد بود.

"علی زلنكو"، سخنگوی مجله تایم نیز در بیانیه‌ای مجزا اعلام كرد كه مجله عذرخواهی زكریا را پذیرفته اما برای انجام بررسی‌های بعدی، برای مدت یك ماه ستون وی را گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مقام مسئول افزود: آنچه كه زكریا انجام داده نقض استانداردهای ستون نویس‌های مجله تایم است چرا كه نوشته‌های یك ستون نویس در این مجله هم باید حقیقی و هم اصل باشد. عقاید و دیدگاه‌های آنها و كلماتشان باید مال خود ستون نویس باشد نه متعلق به دیگری.

گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر این است كه در ستون نوشته شده توسط زكریا، در مجله تایم در 20 اوت در مورد "كنترل حمل سلاح" و پاراگراف‌های مقاله پروفسور "جیل لپور" از دانشگاه تاریخ‌ هاروارد كه در مجله نیویوركر ماه آوریل چاپ شده، هم‌خوانی‌هایی وجود دارد.

در ستون زكریا با عنوان "پرونده كنترل حمل سلاح"، وی یكی از پاراگراف‌های خود را با جملاتی مشابه مقاله استاد دانشگاه هاروارد آغاز كرده كه وی در مجله نیویوركر در ماه آوریل به چاپ رسانده بود.

زكریا در بیانیه خود "رك و صریح" از این استاد دانشگاه، از سردبیر و خوانندگانش عذرخواهی كرده است.

از سوی دیگر جنیفر دارگان، سخنگوی سی‌ان‌ان نیز اعلام كرد: سی‌ان‌ان فعالیت زكریا را به حالت تعلیق درآورده است تا كارهایش را بازبینی كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016