دوشنبه 23 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران تحت هیچ شرایطی از شکایت خود از روسیه صرف نظر نمی‌کند

ایلنا: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که اس۳۰۰‌های خود را از روسیه بگیرد و در این زمینه از هیچ تلاشي دریغ نخواهد کرد.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با زمان آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه گفت: دستگاه دیپلماسی کشور تلاش وافری برای آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه انجام می‌دهد و در این زمینه حتی با مسئولان ترک و عرب نیز برای آزادی ۴۸ زائر ایرانی رایزنی‌ کرده است.

وی افزود: تمامی این تلاش‌ها قطعا منتج به آزادی زائران گروگان گرفته شده ایرانی خواهد شد ولی نمی‌توان برای آزادی آنان زمان خاص و مشخصی را تعیین کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر یکی از مقامات روسی که خواهان بازپس گیری شکایت ایران از روسیه برای تحویل ندادن سامانه موشکی اس ۳۰۰ شده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که اس۳۰۰‌های خود را از روسیه بگیرد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نماینده سرعین و نمی‌ن و اردبیل در بهارستان خاطر نشان کرد: روسیه تعهد و قراردادی با ایران امضا کرده و در این زمان که ایران اسلامی تحت فشار کشور‌های غربی است وی نمی‌تواند ایران را وادار نماید که از موضع قانونی خود کوتاه بیاید.

وی تصریح کرد: مگر روسیه در این سال‌ها چه کمکی در زمینه هسته‌ای به ایران کرده و چه قطعنامه‌اي را وتو كرده که حال می‌خواهد ایران را در عرصه هسته‌ای در جهان تنها بگذارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روسیه در صدد است تا با این گونه حرف‌ها و نقطه نظرات عیب‌های خود را بپوشاند ولی این را بداند که نمی‌تواند مانع شکایت ایران در رابطه با عدم تحویل اس ۳۰۰ در دادگاه بین المللی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم روسیه از تاریخ رفتار خود با ایران درس گرفته باشد و در تحویل اس ۳۰۰ به ایران هوشیاری را سرلوحه خود قرار دهد.

گفتنی است اخیراً یک منبع نزدیک به رییس جمهور روسیه اظهار کرده است اگر ایران شکایت خود در باره سامانه موشکی اس ۳۰۰ علیه روسیه را پس نگیرد این کشور را در مجادلات هسته‌ای با غرب تنها می‌گذاریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016