سه شنبه 24 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بان کی مون هنوز شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد را به صورت رسمی اعلام نکرده است

ایلنا: «درز کردن» مکالمه تلفنی دبیر کل سازمان ملل با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رسانه‌ها درباره برنامه‌اش برای سفر به تهران،‌بان کی مون را به شدت بر آشفت.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته نتانیاهو از‌بان کی مون خواست تا برنامه‌هایش برای حضور در کنفرانس جنبش عدم تعهد که قرار است در اوایل شهریورماه سال جاری در تهران برگزار شود را لغو کند.

دو تن از مقامات رسمی رژیم صهیونیستی در مصاحبه روز یکشنبه خود با یکی از روزنامه‌های صهیونیستی، اعلام کردند که دبیر کل سازمان ملل از اینکه نتانیاهو بدون هماهنگی قبلی با وی متن مکالمه تلفنیشان را فاش کرده است، حیرت زده و عصبانی است.

بنا به گفته منابع،‌بان کی مون اعتقاد دارد که افشای مکالمه تلفنی از سوی دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و چاپ آن در یکی از روزنامه‌های صهیونیستی به قصد شرمسار کردن وی صورت گرفته است و وی معتقد است این کار برای خدشه وارد کردن به مشروعیت بین المللی جایگاه او بوده است.

پس از مکالمه تلفنی بین این دو نفر در روز جمعه، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد شخص نخست وزیر هیچ دلیلی نمی‌بیند که دبیر کل سازمان ملل بخواهد از کشوری که دولت آن ضد یهود است بازدید نکند.
همچنین رژیم صهیونیستی جلسه‌ای تشکیل داد تا در آن به بحث پیرامون راه‌های دیگر برای فشار وارد کردن به دبیر کل سازمان ملل در این مورد بپردازد.

یکی از این اقدامات دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی درخواست از کاربران اینترنتی برای فرستادن ایمیلی محتوی عکس‌بان کی مون و احمدی‌نژاد در حال دست دادن به یکدیگر به وبسایت رسمی سازمان ملل متحد است که در زیر عکس نوشته شده «آقای‌بان، جای شما در تهران نیست!»

حتی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «لازم است تمام دنیا به دبیر کل سازمان ملل بگویند دیدار از ایران باعث مشروعیت بخشیدن به یک دولت ضد یهود که قصد نابودی اسرائیل را دارد خواهد شد»، از کاربران اینترنتی خواسته تا عکس‌ها و مطالبی از این دست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

در همین حال یک منبع موثق از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ناخشنودی خود را از تحت فشار گذاشتن‌بان کی مون چنین ابراز کرده است که دبیر کل سازمان ملل این فشار‌ها را حمله به شخص خود خواهد پنداشت. چیزی که می‌تواند در آینده به روابط او با نتانیاهو خدشه وارد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مقام صهیونیستی می‌افزاید: همین که مکالمه تلفنی او را به رسانه‌ها کشاندیم کافی بود، نیازی نیست اقدام اضافه تری بکنیم. در نظر داشته باشیم که در آینده‌ای نزدیک در مورد تلاش فلسطین برای پذیرفته شدن در مجمع عمومی سازمان ملل به کمک او نیاز داریم.

سخنگوی‌بان کی مون، مارتین نسیرکی در مصاحبه‌ای گفت‌: بان کی مون هنوز شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را به صورت رسمی اعلام نکرده است. طبق گفته‌های وی،‌بان کی مون عادت ندارد اشاره چندانی به مصاحبه‌های خصوصی خود با رهبران کشور‌ها داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016