چهارشنبه 25 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری: مهسا امرآبادی روزنامه نگار در بند به یکسال حبس دیگر محکوم شد

یک فعال سیاسی مستقل دیگر در شهرستانها از ادامه کار محروم شد


حمید حدیثی فعال ملی – مذهبی ، دبیر فیزیک دبیرستان های لاهیجان و یکی از بهترین و معروف ترین دبیران آموزش و پرورش این شهرستان ممنوع التدریس شد.

بنا به خبر سایت ملی – مذهبی، اداره گزینش آموزش و پرورش لاهیجان طی نامه ای به وی اطلاع داده که دیگر اجازه تدریس ندارد.

آقای حدیثی همچنین پس از یک ترم تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از ادامه تحصیل در دانشگاه نیز محروم شده است. متاسفانه پیگیری های چند ماهه ایشان برای رفع این مشکل به نتیجه نرسیده است

شایان ذکر است آقای حدیثی نامزد نیروهای ملی – مذهبی در انتخابات مجلس ششم بود که توانست رای اول را در شهر لاهیجان کسب کند اما با آمدن رای مناطق پیرامونی ایشان از راه یابی به مجلس بازماند.

متاسفانه مدتی است فعالان سیاسی و مدنی مستقل در شهرستان ها تحت فشار ها و محرومیت های مضاعف غیر قانونی قرار دارند و حقوق شهروندی و قانونی آن ها به سادگی زیر پا گذاشته میشود و اعتراض های آنان هم به جایی نمیرسد.

آقای حیثی نیز طی ماه های گذشته به شدت تحت فشار بوده واین روند در نهایت به ممنوع التدریس شدن و ممانعت از ادامه تحصیل ایشان منجر شده است.

مهسا امرآبادی روزنامه نگار در بند به یکسال حبس دیگر محکوم شد

خبرگزاری هرانا - مهسا امرآبادی روزنامه نگار زندانی که اکنون در بند زنان زندان اوین بسر می‌برد به یک سال حبس تعزیری دیگر و چهارسال حبس تعلیقی محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این حکم مهسا امرآبادی که در سال ۱۳۹۰ در شعبه ۲۶ به ریاست قاضی پیرعباس صادر شده بود اکنون نهایی شده و به اجرای احکام زندان اوین ابلاغ شده است.

مهسا امرآبادی روزنامه نگار زندانی که در خرداد ماه ۱۳۸۸ و اسفند ۱۳۸۹ بازداشت شده بود اکنون برای تحمل مجموعا دوسال حبس تعزیری در زندان بسر می‌برد و ضمنا چهارسال حبس تعلیقی نیز برای وی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، همسر وی مسعود باستانی که در تیرماه ۱۳۸۸ و پس از دستگیری همسرش بازداشت شده بود، به ۶ سال حبس محکوم شده و هم اکنون در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج محکومیت خود راسپری می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هادی امینی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر پس از پنج سال آزاد شد

خبرگزاری هرانا - هادی امینی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر پس از پنج سال با پایان محکومیت خود از این زندان آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هادی امینی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، ساعاتی پیش با پایان محکومیت خویش از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

گفتنی است، هادی امینی از از ۷ ماه پیش به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج نزد سایر زندانیان سیاسی این زندان منتقل شده بود و آزادی وی بعد از ظهر امروز از همین بند صورت گرفت.

شاهین زینعلی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا - شاهین زینعلی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج و از اعضای حزب پان ایرانیست پس از گذراندن ۱۹ ماه از محکومیت خود به مرخصی اعزام شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شاهین زینعلی روزنامه نگار و عضو حزب پان ایرانیست، پس از گذراندن بیش از ۱۹ ماه از محکومیت خود عصر روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۱، از زندان رجایی شهر به مرخصی اعزام شد.

این دانشجوی محروم از تحصیل و از اعضای سابق شورای تهران دفتر تحکیم وحدت از جمله بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ می‌باشد، که توسط حکم صادره از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد براندازی نرم» و «تبلیغ علیه نظام» به دو سال و ۹۱ روز حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون و پانصد هزار ریال جریمه نقدی محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016