پنجشنبه 26 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عقب نشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از گفته های خود درباره همسایگان

بی بی سی: در پی اعتراض دولت ترکیه به گفته های سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و هشدار وزیر خارجه ایران نسبت به تاثیر گفتار مقام های ایرانی بر سیاست خارجی این کشور، آقای فیروزآبادی به طور تلویحی از اظهارات خود عقب نشینی کرده است.

آقای فیروزآبادی اخیرا با مخاطب قرار دادن سه کشور همجوار ایران گفته بود: "آل سعود، قطر و ترکیه مسئول خون‌هایی هستند که در خاک سوریه ریخته می‌شود."

ایران از معدود حامیان دولت بشار اسد در سوریه محسوب می شود و گفته های حسن فیروزآبادی درباره همسایگان این کشور ناظر بر سیاست ایران در حمایت از مخالفان دولت سوریه است.

آقای فیروزآبادی در گفت و گو با وب‌سایت سپاه نیوز ارگان خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته آنچه از او نقل شده است "به مناسبت ماه مبارک رمضان و از باب امر به معروف و نهی از منکر به دوستانمان بوده است."

"بنده در صحبت‌هایی که می‌کنم به کشورهای همسایه می‌گویم دوستان ما، مثلا ما با ترکیه روابط طولانی در انقلاب اسلامی داریم و کسانی که اکنون در ترکیه حکومت می‌کنند دوستان انقلاب اسلامی و حامیان جمهوری اسلامی ایران هستند"

این مقام نظامی ایرانی در ادامه گفته است: "بنده در صحبت‌هایی که می‌کنم به کشورهای همسایه می‌گویم دوستان ما، مثلا ما با ترکیه روابط طولانی در انقلاب اسلامی داریم و کسانی که اکنون در ترکیه حکومت می‌کنند دوستان انقلاب اسلامی و حامیان جمهوری اسلامی ایران هستند و یا قطر در قضیه لبنان کمک‌های زیادی به حل مسائل کرد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه پیشتر در واکنش به اظهارات اول آقای فیروزآبادی گفته بود که کشورش از حامیان ایران بوده و برای حل و فصل در پرونده اتمی این کشور تلاش کرده است.

سرلشکر فیروزآبادی پیش از این هم با انتقاد از الهام علی اف، رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان، موجب خشم مقام های این کشور و احضار سفیر ایران در باکو شده بود.

آن زمان علی لاریجانی رئیس مجلس ایران، بدون نام بردن از آقای فیروزآبادی خواستار ملاحظه مقام های نظامی و سیاسی در اظهار نظر نسبت به همسایگان ایران شده بود.

آقای فیروزآبادی دانش آموخته رشته دامپزشکی است و در سلسله مراتب نظامی ایران درجه سرلشکری دارد و از زمان آغاز رهبری آیت الله علی خامنه ای و با حکم او رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016