یکشنبه 5 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا از بانک یونی‌کردیت درباره 'نقض تحریم‌های ایران' تحقیق می‌کند

به نوشته بی بی سی بانک ایتالیایی یونی‌کردیت تایید کرده است که با دولت آمریکا برای تحقیق بر روی نقض احتمالی تحریم‌های بانکی و مالی علیه ایران همکاری می‌کند.

مطابق گزارش‌های روزنامه فایننشیال تایمز و خبرگزاری رویترز، که البته به تایید خود بانک یونی‌کردیت نرسیده، احتمال می‌رود این بانک تحریم‌هایی را که علیه ایران وضع شده‌اند شکسته باشد.

هیپوورین‌بانک، موسسه مالی آلمانی که در سال ۲۰۰۵ به مالکیت یونی‌کردیت در آمد، در کانون تحقیقات قرار دارد.

در تازه‌ترین بیانیه‌ای که توسط این بانک منتشر شده، بدون این که نامی از ایران برده شود گفته شده است که این بانک بابت نقض احتمالی تحریم به دادگستری ایالات متحده پاسخگو است.

یونی‌کردیت اولین بانکی نیست که به نقض تحریم‌های ایران متهم می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماه گذشته سنای آمریکا گزارشی را منتشر کرد که حاوی جزئیاتی از همکاری بانک اچ‌اس‌بی‌سی بریتانیا با ایران در فعالیت‌های پولشویی بود.

پیش از آن هم بانک بریتانیایی استاندارد چارترد، که عمدتا در خاورمیانه و شمال آفریقا فعال است، پس از متهم شدن به مخفی‌کاری ۲۵۰ میلیارد دلاری مبادلات مالی ایران پذیرفته بود که ۳۴۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.

رویال بانک اسکاتلند و دویچه بانک آلمان هم با اتهامات مشابهی مواجه هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016