سه شنبه 14 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه اعتصاب غذای حیدر رشیدی، زندانی سیاسی کرد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- با گذشت بیش از ۱۹ روز از اعتصاب غذای حیدر رشیدی، زندانی سیاسی کرد، وی همچنان در سلول انفرادی زندان شهر قروه در وضعیت بد جسمی به سر می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از اعضای خانواده حیدر رشیدی، ضمن تایید این خبر اعلام کرد که پس از اعتصاب غذا، تاکنون موفق به ملاقات وی نشده‌اند. ضمن اینکه یکی از همبندی‌های این زندانی کرد، به آن‌ها گفته است که حیدر رشیدی با وجود وضعیت بد جسمانی همچنان در سلول انفرادی و در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

این در حالی است که این زندانی سال گذشته نیز مدت ۲۰ روز را در اعتصاب غذا بسر برد و بعد از وعده کاهش دوران محکومیت از طرف مسئولین پرونده به اعتصاب غذای خود پایان داد که تا کنون این وعده‌ها عملی نشده است.

حیدر رشیدی یکی از زندانیان سیاسی کرد است که سه سال پیش به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی ایران به ۶ سال زندان محکوم شد.

همچنین دوست و هم بندی این زندانی، بنام میثم که همراه با حیدر رشیدی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده بود به دلیل فشار مسئولین زندان و بخصوص شخص مسئول حفاظت زندان قروه، آقای دهقان، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، آقای دهقان که مسئولیت حفاظت اطلاعات شهر قروه را بر عهده دارد، بار‌ها برخوردهای نامناسب با زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است و همچنین با تهیه گزارشهایی بر علیه زندانیان، پرونده آن‌ها را سنگین‌تر کرده و مانع استفاده زندانیان از مرخصی شده است.

زندان مرکزی شهر قروه نسبت به دیگر زندان‌هایی که محکومین سیاسی کرد در آن‌ها نگهداری می‌شوند، کمترین زندانی سیاسی را در خود جای داده است، که این مسئله باعث فشار و نظارت بیشتر اداره اطلاعات شهر قروه بر این زندانیان سیاسی کرد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016