یکشنبه 19 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلن: محمد بهارلو، جواد طالعی و مينا خانی در شب ادبی کلن، دهم سپتامبر

دوشنبه دهم سپتامبر از ساعت ۸ شب به همت "گريت ووستمن" شب شعر و قصه ای با حضور مينا خانی، جواد طالعی و محمد بهارلو (به عنوان ميهمان ويژه) در کلن برگزار می شود.

در بخش نخست اين برنامه مينا خانی و جواد طالعی شعرهای خود را از مجموعه "اينجا ايران است" می خوانند. اين مجموعه سال گذشته به زبان آلمانی از سوی نشر سوژه منتشر شده است. گريت ووستمن شرق شناس و مولف جوان آلمانی نمونه های آثار ۲۸ شاعر سرشناس و کمتر شناخته شده ايرانی را گردآورده و مقدمه ای خواندنی بر آن نوشته است. برخی از اشعار اين مجموعه به آلمانی سروده و برخی ديگر از فارسی ترجمه شده اند.

بخش دوم برنامه به معرفی نوول "ايستگاه سيزدهم" اختصاص دارد که جواد طالعی آن را به زبان آلمانی نوشته و ژانويه امسال از سوی انتشارات گوته/ حافظ در بن انتشار يافته است. ابتدا گريت ووستمن درباره اين اثر سخن می گويد، بعد او و جواد طالعی مشترکا فرازی از کتاب را می خوانند و در آخر به پرسش های حاضران پاسخ داده می شود.

در اين برنامه محمد بهارلو نويسنده ايرانی ميهمان شهر فرانکفورت به عنوان ميهمان ويژه حضور خواهد داشت و آثار او به حاضران معرفی خواهد شد. از بهارلو تاکنون رمان های "سال های عقرب"، "بختک بومی"، "بانوی ليل" و مجموعه داستان های کوتاه "باد در بادبان"، "حکايت آن که با آب رفت" و "شهرزاد قصه بگو" در ايران منتشر شده است.

محل برگزاری برنامه:
Wohngemeinschaft Köln, Richard-Wagner-Str.39/ 50674 Köln



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016