دوشنبه 20 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز اميدواری رييس قوه قضاييه نسبت به بهبود وضعيت ارز


ايسنا ـ رييس قوه قضاييه گفت: يکی از ويژگی‌های مهم نشست سران سه قوه اين است که در آن مشکلات تعاملی ميان دستگاه‌ها و همچنين مسائل داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌گيرد و قطعا اين جلسات به نزديک شدن ديدگاه‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله صادق آملی لاريجانی پس از پايان جلسه سران قوا که نزديک به سه ساعت به طول انجاميد در جمع خبرنگاران تصريح کرد: در اين جلسه در مورد مسائل داخلی و خارجی و همچنين وضع کنونی گفت‌وگو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



رييس قوه قضاييه با بيان اينکه هيچ‌گاه جلسات عمومی مانند جلسات خصوصی چنين ثمراتی ندارد و در اين جلسات خيلی صريح و بی‌پرده در يک جمع صميمی مشکلات مطرح می‌شود،‌ گفت: در جلسه سران قوا در خصوص مشکلات عمده بحث می‌شود. در اين جلسه نيز در مورد مسائل مربوط به ارز بحث‌های مهمی شد، دولت محترم در تلاش است و اميدواريم به سرعت وضع بهبود يابد و ثمرات اين جلسه در روزهای آينده مشخص شود.

آملی لاريجانی در پاسخ به اين سوال که دستاوردهای برگزاری چنين جلساتی تاکنون چه بوده است؟ اظهارکرد: دستگاه‌های موجود در کشور برحسب قانون اساسی وظايف خود را انجام می‌دهند و بنا نيست که چنين جلساتی مصوباتی به دنبال داشته باشد اما همين گرد هم آمدن نتايج خوبی به دنبال دارد.

وی يادآور شد: در اين جلسه در مورد ارز و وضع اقتصادی کشور بحث‌های مهمی صورت گرفت.

خبرنگاری سوال خود را اين‌گونه مطرح کرد که در خصوص وضع اقتصادی چه تصميمی گرفته شد که آملی لاريجانی گفت: اکنون نمی‌توانم بگويم. چون تصميم اجرايی آن بر عهده‌ی رييس جمهور، بانک مرکزی و ديگر مسوولان است. ولی صحبت‌های خوبی شد که در روز‌های آينده انشاءالله هماهنگی‌های در سطح همه قوا ايجاد کند و اميدواريم با تلاش‌های دولت و هماهنگی ساير دستگاه‌ها وضعيت بهبود خوبی يابد.

وی افزود: در اين جلسات همچنين اگر برخی توقعات از قوه قضاييه وجود دارد مورد بحث قرار می‌گيرد و ما توضيحاتی ارائه می‌دهيم.

رييس قوه قضاييه در پايان با قدردانی از اهالی رسانه از برگزاری جلساتی با خبرنگاران در آينده‌ای نزديک خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016