پنجشنبه 23 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو موضع متفاوت روسيه در مورد ايران، در کمتر از ۲۴ ساعت! همراهی چين و روسيه با قطعنامه پيشنهادی جديد عليه ايران


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گفته‌ی ديپلمات‌های آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، گروه موسوم به ۵+۱ پيش‌نويس قطعنامه‌ی جديدی عليه ايران تنظيم کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل «انتخاب» ؛ نکته مهم آنجاست که کشورهای غربی ظاهرا موفق شده‌اند چين و روسيه را در پرونده‌ی هسته‌ای ايران با خود همراه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که وزير امور خارجه‌ی روسيه، روز شنبه در ديدار با هيلاری کلينتون، همتای آمريکايی خود، از مخالفت کشورش با وضع تحريم‌های بيشتر عليه ايران و سوريه خبر داده بود. به گفته‌ی لاوروف، تحريم‌های موجود از جمله در عرصه‌ی بانکی، رفته‌رفته فعاليت‌های اقتصادی روسيه را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.

پنج عضو دائم شورای امنيت سازمان ملل و آلمان در اين پيش‌نويس "نگرانی عميق" خود از گسترش فعاليت‌ها در تأسيسات هسته‌ای فردو را اعلام کرده‌اند.

اين پيش‌نويس احتمالاً امروز در وين به رأی ۳۵ عضو شورای حکام آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای گذاشته خواهد شد.

بنا بر اطلاعات ديپلمات‌های آژانس گروه ۵+۱ از ايران می‌خواهد در اسرع وقت و به‌طور کامل با آژانس همکاری کند.

اين قطعنامه همچنين از تهران می‌خواهد تمام فعاليت‌های احتمالی مرتبط با ساخت تسليحات هسته‌ای را متوقف کند.

خبرگزاری‌ها به نقل از ديپلمات‌های آژانس در وين گزارش دادند که گروه ۵+۱ برای اين تلاش می‌کند قطعنامه‌ی جديدی عليه ايران در نشست شورای حکام به تصويب برساند که به اسرائيل نشان دهد راه‌های جايگزين حمله‌ی نظامی نيز وجود دارد!

به گفته‌ی ديپلمات‌ها اين قطعنامه حاصل مشورت هيلاری کلينتون، وزير خارجه‌ی ايالات متحده، با همتايان روسی، بريتانيايی، فرانسوی، چينی و آلمانی خود بوده است.

اظهارات متفاوت لاوروف!

سرگی لاوروف گفت: مسکو اميدوار است آژانس بين المللی انرژی اتمی قطعنامه پيشنهادی روسيه و چين در خصوص ايران را با اکثريت آرا تصويب کند.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب ؛ وزير امور خارجه روسيه با يادآوری اين که اکنون اجلاس شورای مديران آژانس بين المللی انرژی اتمی در حال جريان است و شرکای غربی طرح تحريمی بسيار سخت گيرانه ای در خصوص ايران در اين اجلاس پيشنهاد کرده اند، تاکيد کرد: "ما و هيئت چين از آنجا که چنين برخوردی جنبه آشکارا اجباری داشته و ضرورت ايجاد شرايطی برای از سرگرفته شدن مذاکران در نظر نميگيرد، با آن قاطعانه مخالفت کرده ايم".

به گفته وزير امور خارجه روسيه، قطعنامه پيشنهادی روسيه و چين در راستای آن است که هم ايران و هم آژانس بين المللی انرژی اتمی به جستجوی فرصتی برای حل مسائل باقی مانده ادامه دهند.

"سرگی لاوروف" گفت: "ما صلاح دانسته ايم قطعنامه ای را تهيه کنيم که در راستای حل مساله هسته ای ايران از طريق مذاکرات باشد، و اين قطعنامه را برای تاييد به شورای مديران آژانس بين المللی انرژی اتمی تقديم کرده ايم".

وزير امور خارجه روسيه با بيان اين که به تصويب اين قطعنامه با اکثريت آرا اميدوار است، افزود: "شرکای غربی بايد اعتراف کنند که اقدامات اجباری آنها در مرحله فعلی غير قابل قبول و غير سازنده است".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016