دوشنبه 27 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن نصرالله: اهانت به پيامبر خطرناکتر از آتش زدن مسجدالاقصی است


خبرگزاری فارس: دبير کل حزب‌الله لبنان با دعوت از لبنانی‌ها برای برگزاری تظاهرات در اعتراض به فيلم موهن به پيامبر اسلام طی روزهای آينده گفت: اهانت به پيامبر اسلام خطرناکتر از آتش زدن مسجد الاقصی است.

به گزارش فارس، سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در سخنرانی تلويزيونی ديشب خود با اشاره به توليد و انتشار فيلم توهين آميز عليه پيامبر اعظم (ص) و واکنش های موجود به انتشار اين فيلم، آن را توهينی به پيامبر، قرآن کريم و دين مبين اسلام خواند و تاکيد کرد که همين دقايق اندک از فيلم توهين های بسيار بزرگی را در بر داشت که تاکنون سابقه نداشته است.

وی تاکيد کرد که انتشار اين فيلم موهن اتفاقی بزرگ و خطرناک است اما بدتر از آن اصرار سايت های منتشر کننده اين فيلم بر ادامه انتشار آن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيامبر بعد از خداوند مقدسترين شخصيت برای مسلمانان است

سيد حسن نصرالله با اشاره به اينکه پيامبر اکرم بعد از خداوند متعال مقدس‌ترين شخصيت برای مسلمانان است، گفت: من اعتقاد دارم که آنچه که اتفاق افتاده است، خطرناک‌تر از حادثه به آتش کشيدن مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ بود، سکوت در مورد اين حجم بالا از توهين نيز يک خطر است و امتی که در مقابل توهين به پيامبرش ساکت بنشيند، اين پيام را به اسرائيل خواهد داد که می تواند مسجد الاقصی را نيز آتش بزند.

وی اين اقدام را تجاوزی عليه مسلمان دانست و تاکيد کرد که برای مقابله با هر تجاوزی عليه ملت چه در عرصه نظامی، سياسی، فکری يا اقتصادی معمولا در دو راستا وارد عمل می شوند، اول شناسايی اهداف و تلاش برای به شکست کشاندن و ممانعت از تحقق اين اهداف است و دومين محور فعاليت برای عدم تکرار اين تجاوزها است.

هدف تهيه‌کنندگان فيلم موهن به پيامبر(ص) فتنه انگيزی بين مسلمانان و مسيحيان است

رهبر مقاومت اسلامی لبنان در مورد محور اول يعنی اهداف دشمن از اين تجاوز ايجاد اختلاف و فتنه ميان مسلمانان و مسيحيان را يکی از مهم‌ترين و خطرناکترين اهداف دشمن از توهين های مکرر به مقدسات دينی دانست و گفت که اين افراد سعی می‌کنند و احتمال می‌دهند که مسلمان با مشاهده اين تصاوير به دنبال انتقام گيری از اهانت به پيامبر خود خواهند بود، آنها می خواهند جمعيت های مسيحی را مسئول اين تجاوز نشان دهند، اما به علت نحوه برخورد علمای دينی و سياستمداران با اين اتفاقات خشم ملت های عربی عليه سياست های آمريکا ريخته شد، نه عليه مسيحيان که اين فيلم توهين آميز به آنها نسبت داده می شد.

وی تاکيد کرد که رسانه های خبری در حالی مسيحيان قبطی را مسئول اين توهين می دانند که روحانيون ارشد قبطی به سرعت تهيه اين فيلم موهن را محکوم کرده‌اند و اين موضوع تاثير زيادی در از بين رفتن اين هدف دشمن داشته است.

دبيرکل حزب الله لبنان تصريح کرد که سازندگان و عوامل فيلم موهن همچنان تهديد می‌کنند که فيلم کامل را منتشر خواهند کرد. اين يک نشانه مثبت است که نشان می دهد خشم عمومی مردم به روی آمريکايی ها و اسرائيلی گشوده شده، نه عليه مسيحيان.

به گزارش فارس، سيد حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: راهکار دوم جلوگيری از تجاوزهای آينده است. اين فيلم هم اکنون در آمريکا توليد و پخش شده و افرادی مسئول اين اقدام بوده‌اند، من نمی‌خواهم به طرف‌ها يا کسانی بپردازم که اين را مورد حمايت قرار داده يا آن را حمايت مالی کرده‌اند، اما جهان اسلام که ارزش‌ها و مقدساتش زير پا گذاشته و به آنها توهين شد، از دولت آمريکا می‌خواهد، پخش اين فيلم را به طور کامل متوقف و کسی که به مسلمانان توهين کرده را محاکمه کند، اما دولت آمريکا نه اقدامی انجام داده و نه می‌دهد و نخواهد داد.

وی افزود: آمريکا با اين اقدام خود نمونه و شاهد زنده ديگری از دو رويی و فريبکاری‌ها و دوگانگی معيارهايش در برخورد با بسياری از قضايا و مسائل را به اثبات می‌رساند و دلايل اين ادعا بسيار است، ما چقدر شاهد محاکمه شخصيت‌ها و دولتمردان در بخش‌ها و کشورهای مختلف به خاطر ديدگاه‌هايشان در قبال صهيونيسم بوديم يا کسانی بودند که در قضيه هولوکاست شک و ترديد کرده بودند. دولت آمريکا بسياری از کمک‌های خود را به قضيه مبارزه با يهودی ستيزی يا همان يهود ارتباط می‌دهد.

دبيرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش گفت: آيا مسلمانان به عنوان پيروان يکی از بزرگترين اديان آسمانی نمی‌توانند، خواستار صدور قانونی شوند، مشابه آنچه در بالا به آن اشاره شد. ما از اين حيث در برابر يک نيرنگ و فريب و دوگانگی معيارها در برخورد با سياست‌های مرتبط با امنيت و اقتصاد هستيم و اين موضوعی است که بايد روی آن تمرکز صورت گيرد و در بيداری و آگاهی ملل دوستدار صلح و دوستی بايد به آن پرداخت و مورد توجه قرار گيرد.



مسلمانان مانع تکرار چنين اهانت‌هايی شوند

سيد حسن نصر الله تاکيد کرد: مسلمانان بايد به هر نحو ممکن مانع وقوع چنين تعدی‌ها و اهانت‌هايی در آينده شوند و اين با برگزاری برخی تظاهرات‌ها و سپس برگشتن به خانه کافی نيست. هم اکنون مسئوليت تاريخی بزرگی بر دوش جهان اسلام و همچنين تمام مسيحيان شرافتمند قرار دارد تا مانع تکرار اينگونه توهين‌ها شوند و اقدامی برای صدور قانون يا قطعنامه‌ای بين المللی شوند که در آن توهين به اديان الهی و همچنين پيامبران به ويژه حضرت ابراهيم ، موسی، عيسی و پيامبر(ص) جرم تلقی و محکوم شود.

وی اضافه کرد: موضوع مهمی که امروز مطرح است تلاش برای جلوگيری از تکرار اين اهانت‌ها در آينده است و در گذشته به کتاب «آيات شيطانی» اعتراض‌هايی برگزار شد که از اعتراض‌های امروز نيز بزرگتر بوده است و در آن زمان امام خمينی فتوای اعدام مولف اين کتاب را صادر کرد که تا اندازه قابل توجهی به در محاصره ماندن نويسنده اين کتاب و مکان هايی که اين کتاب را می فروختند، منجر شد.

دبيرکل حزب الله لبنان افزود: به اين ترتيب همه درخواهند يافت که هر کس چنين تصاويری را بکشد و اين فيلم‌ها را توليد کند، در هر جای جهان مجازات خواهد شد و هيچ حامی و پشتيبانی به خاطر اين اقدام خود در عرصه بين‌المللی نخواهد يافت

وی گفت: کنگره آمريکا می‌تواند، قانونی مشابه قانون يهودی ستيزی تصويب کند تا به موجب آن هر آنکه در اين کشور دست به چنين اقدامی بزند، مجازات شود. چون همه می‌دانند که مسلمانان آمريکايی تا چه اندازه تحت فشار هستند و از اين حيث اين مسلمانان بايد در اين اقدام سهيم باشند. در اين ميان کشورهای عربی هم‌پيمان با آمريکا نيز می‌توانند نقش داشته و در اين اقدام سهيم باشند.

اگر به سران عرب اهانت می شد، آنها بسيار خشمگين و عصبانی می شدند

دبيرکل حزب لبنان در ادامه سخنان خود خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی درباره اين مسئله مهم شد و گفت: اين موضوع نيازمند نشست فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی است، چون آنچه هم اکنون در جهان اسلام روی می‌دهد، بسيار خطرناک‌تر از آن چيزی است که در سوريه رخ می‌دهد. اين اسلام شماست که به خطر افتاده و جای تعجب دارد که برخی از حکومت‌های عربی که اکنون سکوت پيشه کرده‌اند اگر به آنها اهانت می‌شد، بسيار خشمگين و عصبانی می‌شدند.

وی خواستار مسئوليت‌پذيری ملت‌های جهان عرب و فشار آنها به حکومت‌هايشان شد و تصريح کرد، در اين بين يکی از بزرگترين مسئوليت‌های ملل جهان عرب درخواست اقدام از حکومت‌هايشان است و اين حداقل چيزی است که می‌توان انجام داد، آنها بايد به حکومت‌هايشان يادآور شوند که آنها در قبال چنين قضايايی مسئول هستند.

پيامبر پيروانی دارد که هرگز در قبال اهانت ساکت نمی‌نشينند

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان امشب خود در واکنش به فيلم موهن به پيامبر اسلام ، تاکيد کرد: همه جهان بايد بداند که رسول اکرم (ص) پيروانی دارند که هرگز درقبال اهانت به ساحت مقدس ايشان ساکت نخواهند نشست.

وی که سخنانش به طور مستقيم از شبکه المنار بخش می شد، تصريح کرد: در همه شهرها بايد مسلمانان به خيابانها بيايند و همه دولت ها بايد درک کنند که منافع آنها در کشورهای عربی و اسلامی با احترام آنها به مقدسات جهان عرب و اسلام مرتبط است.

تظاهرات لبنانی‌ها عليه اهانت به پيامبر عصر دوشنبه در ضاحيه

دبيرکل حزب الله لبنان گفـت: مسلمانان در اين عصر مسئوليتی تاريخی دارند و روز دوشنبه سرآغاز تحرکات خواهد بود و فراخوان فردای ما برای تظاهرات در ساعت پنج در منطقه ضاحيه در جنوب بيروت بخشی از مجموعه تحرکی است که در همه مناطق لبنان تکميل خواهد شد.

وی تصريح کرد: من از مردم دعوت می‌کنم که روز چهارشنبه در شهر صور، روز جمعه در شهر بعلبک، روز شنبه در بنت جبيل و يکشنبه در الهرمل و نواحی اطراف آن تظاهرات کنند.

سران کشورهای اسلامی درباره اين حادثه نشست تشکيل دهند

سيد حسن نصرالله گفت: لبنان عضو اتحاديه عرب و نيز عضو مجمع عمومی سازمان ملل است که می تواند از عراق(رئيس دوره ای اتحاديه عرب) بخواهد (اجلاس سران اتحاديه عرب را برگزار کند) و من دولت عراق را فرا می‌خوانم از اين دولت می خواهم که اين اجلاس سران را برای جرم دانستن اهانت به کتب سماوی برگزار کند و رهبران معنوی می توانند نقش بارزی را ايفا کنند.

وی خواستار نقش فعال لبنان در اين زمينه شد و افزود: دولت لبنان می تواند موضع قاطعانه ای اتخاذ کند و نبيه بری رئيس مجلس نمايندگان لبنان در تعامل با پارلمان های عربی با تجربه است و می تواند نقش بزرگی را ايفا کند و لبنان می توان نقشی فراتر از حجم خود بازی کند و لبنان همواره نقشی بزرگتر از حجم خودش را در سطح مردمی ايفا کرده است. بايد درخواست مردمی به منظور جلوگيری از انتشار فيلم به طور کامل و بازخواست مسئولان آن از طريق تحرکات مردمی و تظاهرات و تجمعات اعتراض آميز ادامه يابد و رسانه های گروهی نقش تشکيلاتی را در هر کشوری بازی می کنند که می تواند چارچوبی را برای تعقيب اين افراد و پيگيری پرونده بازی کنند.



سفر پاپ به لبنان نمونه همزيستی مسالمت آميز مسلمانان و مسيحيان بود

وی به سفر سه روزه پاپ بنديکت شانزدهم به لبنان اشاره کرد و گفت: درباره لبنان، شکر خداوند اين سه روز سطح مصونيت لبنان را نشان داد و گواه ديگری بر همزيستی مسلمانان و مسيحيان براساس احترام متقابل را به نمايش گذاشت و اين امر را ما در جريان سفر پاپ به لبنان نظاره گر بوديم که اين ديدار در صحت و سلامت کامل پايان يافت و لبنان می تواند نقش خاصی را ايفا کند. لبنان جايگاه خاصی در اين رويارويی دارد و در اينجا روی خطابم را به ميشل سليمان رئيس جمهور، نبيه بری رئيس مجلس نمايندگان و نجيب ميقاتی نخست وزير لبنان و گروه‌های هشت و ۱۴ مارس قرار می دهم و می گويم که لبنان می تواند نقش و رسالت بزرگی را در سطح جهانی ايفا کند.

وی مردم لبنان به برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف اين کشور فرا خواند و گفت: من خطاب به کسانی که آنها را به تظاهرات فرامی‌خوانم می گويم که ای انسان های شرافتمند شما همواره در صحنه های دفاع از کرامت و شرف حضور داشته ايد و وقتی نياز به نثار خون بوده است آن را نثار کرده ايد و وقتی نياز به اعطای پول بوده است از اعطای آن دريغ نکرده ايد و شما خطرات بزرگی را تحمل کرده ايد و شما هر ساله در روز دهم محرم الحرام ميادين را پر می کنيد و به ندای «هل من ناصر ينصرونی» لبيک می گوييد.

دبيرکل حزب الله در پايان خطاب به مردم اين کشور افزود: ای انسانهای شرافتمند کسی که شما را امروز صدا می زند جد امام حسين (ع) است که به کرامت ايشان توهين شده است و ايشان عظيم‌ترين انسان اخلاقی تاريخ هستند و به ندای پيامبر و رسول اعظم خود لبيک بگوييد و بايد همه جهان نظاره گر شما باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016